По повод 140-ата годишнина от обявяването на София за столица на страната Българската банка за развитие стартира кампания, посветена на опазването на архитектурното и историческото й наследство.
Инициативата е насочена към ученици от гимназиалния курс и включва открити уроци и исторически турове, посветени на изграждането на новата българска столица след Освобождението. Акцентът е върху културните и архитектурните паметници, създадени през 19-ти и първите десетилетия на 20-ти век. Осъзнаването и отношението към това наследство трябва да бъде възпитавано още от училищните години, за да може да бъде оценено и съхранено от следващите поколения.
През 2018 г. ББР проведе кампанията “Как София се превръщаше в европейски град“, за да припомни приноса на първия архитект на новата столица – Антонин Колар, и провокира голям обществен интерес. Новата инициатива е своеобразно нейно продължение. С усилията и ентусиазма на първостроителите София се превръща от ориенталско село в европейски град за няколко десетилетия и въпреки историческите перипетии през 20-век до днес оцеляват множество архитектурни и културни паметници от тази епоха. Тяхната историческа и архитектурна стойност младите хора ще могат да осъзнаят чрез специално подготвената програма от Регионалния исторически музей – София. Експертите от музея са разработили и специален модул за младежите от училищата по изкуства, които след участието си в програмата ще рисуват избрани от тях културни паметници, а през есента ще имат възможност да ги покажат в изложба.
През последните години темата за опазването на паметниците на културата е постоянно във фокуса на общественото внимание, но въпреки това българските градове губят огромна част от ценното си архитектурно наследство. Изоставят се и се рушат стотици сгради с впечатляващи архитектурни стилове, изоставени са старите квартали, които могат да бъдат превърнати в туристически атракции. Може ли тяхното съхранение и възраждане да се превърне в кауза за следващите поколения, които да видят например потенциала им за създаването на творчески индустрии, заетост и работни места? През 2016 г. София беше включена в Топ 10 от градовете в Европа по доход, генериран от културни индустрии – един от най-бързо развиващите се сектори в модерното общество.
Информационно-образователната кампания на Българската банка за развитие цели това културно наследство да бъде оценено от младите хора и използвано за този нов и бързо развиващ се сектор в съвременната икономика. БРР планира и разработването на нов банков продукт, който липсва на нашия финансов пазар и подкрепя развитието на творческите и креативните индустрии у нас.
Образователната програма „Моята европейска София“ се осъществява със сътрудничеството на Регионалния исторически музей на София и ще стартира през април.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна
Евродепутат: Управляващите използват работещите българи като "дойна крава"
Ирина Шейк пак събра всички погледи
САЩ създава нова ударна сила с дронове в Близкия изток
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано