fallback

Ще донесат ли сигурност на пътя новите правила за шофьорските курсове

Два часа управление в тъмната част на денонощието са недостатъчни - трябва да са поне четири, препоръча Христо Радков, председател на Българското обединение на шофьорите

11:28 | 14.11.19 г. 1

"За практиката увеличението с 11 часа е за шофиране в мъгла и лоши метеорологични условия, а курсистите, обучавани през лятото, ще шофират в тъмната част на денонощието, както и на скоростен път и в тапа", поясни той.

Христо Радков коментира предложението за въвеждане на електронен контрол върху кормуването, като обясни, че за въпросното приложение се изисква телефон, който разполага с операционна система поне Android 5 и постоянен интернет. Предоставянето на лични данни на частна фирма под формата на селфита в рамките на кормуването той определи като неуместно.

Председателят на Българското обединение на шофьорите посочи като положително задължителното управление на автомобила извън населеното място в продължение на шест часа, три от които по магистралата, скоростен път или път с интензивен трафик.

"Младите шофьори не умеят да управляват автомобила при по-висока скорост. Тези часове ще намалят пътния травматизъм", е мнението на експерта.

Според Радков два часа управление в тъмната част на денонощието са недостатъчни - трябва да са поне четири.

Какво още препоръча експертът – вижте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:54 | 14.09.22 г.
fallback