Да не се променя шофьорският изпит, преди новата система да бъде тествана. За това призоваха от Съюза на българските автомобилисти (СБА), цитирани от БНТ. От бранша не са съгласни и с промяната, предвиждаща кормуването да се извършва на изцяло непознат автомобил, вместо на учебния, с който са свикнали курсистите.
Припомняме, че транспортното министерство предлага нови правила за провеждането на практическите изпити за шофьори. Промените са свързани с подобряване работата на "Автомобилна администрация". Една от спорните мерките е по време на изпита инструкторът да не присъства в автомобила.
Според СБА премахването на инструктора в изпитния автомобил няма да премахне корупцията, тъй като тя не се генерира от обучителите, а от изпитващите. „Правиха се бели стаи, те бяха пробити по най-елементарен начин, сега са бели автомобили. Резултатите не са успешни за държавата в тази битка“, твърди Емил Панчев от СБА. Според него младите шофьори ще се стресират, ако изпитните задачи при кормуването и маршрута се подават от електронна система, а не от човек.
Според бившия началник на КАТ Алекси Стратиев смяната на автомобила за изпита не е радикална мярка, която ще доведе до по-добра подготовка на водачите. По думите му и в момента всеки, който се чувства неподготвен, може да му се предложат допълнително часове. В ефира на bTV той не отрече, че цената на шофьорските курсове е възможно да се увеличи.
„Новите водачи през първата една- две години не са толкова рискови, колкото през третата година. Те придобиват самочувствие, че могат всичко на пътя и се стига до трагични инциденти”, на мнение е Алекси Стратиев.
"В по-голямата си част ние сме проводници на корупцията при шофьорските изпити и това, което се случва на пътя. Не само не учим учениците, а и даваме пари на тези, които изпитват и тези убийци излизат на пътя”, коментира от своя страна Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка.
"До 30 март тази година трябваше да се създаде нова учебна документация за обучение на водачи на МПС. Тя беше изработена от работна група. До ден днешен намаляването на часовете по теория и увеличаването на тези по практика не се е случило. Докладът не може да стигне до министър и надали той го знае”, обясни още той. Иванов уточни, че се предлага още да се завишат часовете за кормуване по автомагистрала, извънградско и нощно шофиране.
Междувременно миналата седмица от Министерството на транспорта обещаха да консултират с бранша новите правила за работа на ДАИ.


Хороскоп за 8 декември 2025
Скъпотия! Храните у нас продължават да поскъпват стремглаво преди еврото
7 декември е обявен за Международен ден на гражданската авиация
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (7 декември)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино
Китайски изтребители насочиха радар за управление на огъня към японски самолети
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?
Проходът Троян-Кърнаре е временно затворен
Япония е изправена пред криза, свързана с деменция