fallback

Ремонтът на 52 км от АМ „Тракия“ Чирпан - Стара Загора ще струва 89 млн. лв.

АПИ осигури финансиране за магистралата, но не и за 16 км за третокласния път в Община Гълъбово, съобщи строителният министър Петя Аврамова

12:24 | 17.07.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Около 89 млн. лева ще струва ремонтът на дясното платно на 52 километра в участъка между Чирпан и Стара Загора от автомагистрала „Тракия", съобщи строителният министър Петя Аврамова по време на парламентарния контрол в отговор на въпрос на народния представител от партия „Воля“ Боряна Георгиева.

Освен за полагане на пластовете асфалт и бетон се предвижда още 15 млн. лева да се вложат за маркировка и ограничителни елементи на автомагистралата.

„Ремонтно-възстановителните работи ще започнат след 15 септември, без да се спира движението“, посочи Аврамова и уточни, че от една седмица Агенция „Пътна инфраструктура“ разработва заданието за ремонтните дейности.

Строителният министър смята, че след ремонта ще се постигне комфорт на движението в дясното платно, след което ще започне и ремонт на лявото платно в същия участък.

„Хубавата новина е, че е осигурено финансиране за ремонта, но няма как да се ремонтира цялата магистрала, затова  ще се извършва поетапно. Така е построен този участък, че имаме проблеми“, коментира Аврамова и заяви, че ограничението на скоростта от 90 км в час ще остане.

За третокласния път от 16 км от републиканската пътна мрежа в Община Гълъбово обаче пари няма и той ще се кърпи, защото АПИ не може да осигури средства за основен ремонт.

Това се разбра от отговора на строителния министър на въпрос на депутата от БСП Драгомир Стойнев.

Социалистът напомни, че заради третокласния път до с. Обручище, който е натоварен заради преминаването на камиони и автобуси за ТЕЦ Марица изток – 3 и други големи индустриални предприятия в региона, имаше социално напрежение, когато министър беше Николай Нанков.

„Необходим е основен ремонт, но АПИ има ограничение в намирането на средства“, каза Аврамова. Тя съобщи, че през втората половина на тази година ще се подобри настилката в участъка и увери, че ще се търсят пари за основна реконструкция на пътя.

„Сега само ще се кърпи пътят, как се прави инвестиционната програма на МРРБ", риторично попита Стойнев и заяви, че вероятно няма да се разчита на постъпления от тол системата, каквито уверения имаше, че с тях ще се ремонтират второкласни и третокласни пътища.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:55 | 14.09.22 г.
fallback