Ремонтираме сега, за да не се наложи след три - четири години да затворим стари участъци от автомагистралите "Хемус" и "Тракия", заяви Светослав Глосов, председател на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура", съобщиха от пътната агенция.
Коментарът му е след проверка на напредъка при ремонта на виадукта "Коренишки дол" при 36-ти км на АМ "Хемус" и на съоръжението при тунел "Витиня", които не са обновявани повече от 30 години.
На "Коренишки дол" - при км 36, в момента се ремонтират четири от предвидените за обновяване общо шест носещи колони на съоръжението в посока София. Виадуктът е с дължина 481 метра и височина 90 метра. В експлоатация е от 1986 г. Прогнозната стойност на ремонта на стълбовете на виадукта "Коренишки дол" е около 25 млн. лв.
Пътноподдържащото дружество е максимално мобилизирано да изпълни предвидените дейности във възможно най-кратък срок. Работи се ежедневно на две смени през светлата част от деня. През нощта строителни дейности не се извършват, тъй като работниците са на много голяма височина от 90 метра.
“Не може да рискуваме живота и здравето на хората, а и не всичко може да бъде направено на изкуствено осветление”, категоричен е Глосов.
До завършването на ремонтните дейности трафикът на леките и лекотоварни автомобили ще продължи да преминава двупосочно в платното за Варна. Осигурени са по една лента за Варна и една за София.
Виадуктът при тунел "Витиня" на АМ "Хемус" е с дължина 225 м. В експлоатация е от 1984 г.
Ремонтира се съоръжението в платното за София, което е при входа на тръбата за София. Платното за Варна на същото съоръжение беше ремонтирано през миналата година. Възстановени са всички носещи стълбове на виадукта. Строително-монтажните работи по конструкцията на пътното платно продължават със саниране на пътната плоча, тротоарните конзоли и фугите на съоръжението. Индикативната стойност на строително-монтажните работи е 8 млн. лв. До завършването им лекият трафик е пренасочен двупосочно в платното за Варна.
Глосов обяви, че в момента се ремонтират пет от 17-те съоръжения, които се нуждаят от възстановителни дейности на автомагистралите "Хемус" и "Тракия". Три от тях са на "Хемус" – виадуктът "Потоп" при 19-ти км, "Коренишки дол", както и при 33-ти км – преди тунел "Витиня".
На АМ "Тракия" се работи на две съоръжения - при км 20 (най-високият виадукт на "Тракия") и при км 37, което беше компрометирано след преливането на общински язовир при Ихтиман.
Предстои на АМ "Хемус" да се ремонтират съоръжението при 37-ми км и виадуктът "Разлив" при км 51.
Отделно се работи и на неремонтираната тръба за София на тунел "Витиня". В момента движението в нея е ограничено заради строителните дейности на виадукта, който е непосредствено преди тунела.
От АПИ съобщиха, че на АМ "Тракия" има възможност да започне и ремонтът на още три съоръжения.
“Затруднения в трафика ще има, но тези ремонти трябва да се направят, за да пътуваме безопасно”, категоричен е Глосов.
По време на ремонтните дейности по АМ "Хемус" движението на тежкотоварните камиони над 12 тона е ограничено в отсечката от 30-ти до 47-ми километър. Те се отклоняват при 30-ти км от пътен възел "Витинска река" по пътя София - Ботевград и околовръстния път на Ботевград, след което се връщат обратно на АМ "Хемус" при 47-ми км при пътен възел "Ботевград" и обратно. Като алтернативен маршрут за тежкотоварните автомобили може да се използва - София - Своге - Мездра през Искърското дефиле.


Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
АПС с очакване вотът на недоверие да е успешен
Украйна потвърди: Неизвестни дронове са преследвали самолета на Зеленски
Ванс: САЩ се надява на "добри новини“ за уреждането на конфликта в Украйна
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”