fallback

Има ли добри практики срещу разхищението на храна?

Близо 700 хил. тона храна може да отиде при уязвими групи, посочиха Елица Николова от сп. "Мениджър" и Гepгaнa Димитpoвa от Каuflаnd Бългapия

22:00 | 27.04.21 г.

Годишно в България се изхвърлят между 600-700 хил. тона храна, която може да отиде по предназначение към уязвими групи. Това заявиха в ефира на Bloomberg TV Bulgaria, в предаването "Бизнес старт" Елица Николова, главен редактор на "Мениджър" и Гepгaнa Димитpoвa, мениджър корпоративна и социална отговорност в Каuflаnd Бългapия.

От думите на Елица Николова стана ясно, че форумът "Отговорни производители" се организира за трета поредна година, като в него се предвидени три панела.

"Основна тема в първия ще бъде динамиката в сектора и приносът на веригите и производителите към регионалната и националната икономика. Вторият панел ще бъде свързан с оползотворяването на храната и фактът, че най-голям процент храна се изхвърля от българските домакинства. В тази част на форума представители на бизнеса ще дискутират какви са правилните модели бизнесът да дарява повече храна на Българската хранителна банка. В третия панел ще проследим промяната в потребителските тенденции по време на пандемията", информира тя.

Мениджърът в Каuflаnd Гергана Димитрова смята, че при хранителното банкиране процесът трябва да започне много преди стоките да постъпят в самите обекти. „В нашата компания разполагаме със система за управление на наличностите, която обработва значителен обем от данни. По този начин поръчваме оптимални количества, които да бъдат доставени в нашите магазини", информира тя.

Мениджърът на търговската верига напомни, че цената на стоките, на които предстои да изтече срокът на годност, се намалява. „В момента работим и по проект с Българска хранителна банка да се даряват такъв тип продукти, за да могат те да отиват до нуждаещи се хора", посочи Гергана Димитрова.

От думите й стана ясно, че според информация от Българската хранителна банка най-малко се даряват свежи продукти, затова Каuflаnd България се опитва да дарява повече плодове и зеленчуци.

"По време на пандемията социалните теми станаха все по-важни, както и бизнесът става все по-отговорен. За да функционира по-добре Българската хранителна банка, са необходими нормативни промени“, смята главният редактор на "Мениджър".

Какви трансформации наложи пандемията на пазара в сектора на бързооборотните стоки и ритейла? 

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да видите тук.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:52 | 13.09.22 г.
fallback