IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Антикорупционната комисия ще проверява пътни договори, преди да плаща по тях

Комисия преглежда всички договори за възлагани пътни дейности, каза зам.-председателят на Комисията по регионална политика

18:09 | 13.04.22 г.
Антикорупционната комисия ще проверява пътни договори, преди да плаща по тях

От „Продължаваме промяната“ ще предложат от сега нататък всяко плащане на фирми за ремонт на пътища да минава през антикорупционната комисия, която да гарантира, че парите се харчат правилно. Това каза Йордан Терзийски, депутат от ПП и зам.-председател на Комисията по регионална политика, в ефира на предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria.

Терзийски посочи, че управляващите са искали да прецизират текстовете на предложението и те да минат през правна и бюджетна комисия, преди да бъдат гласувани в парламента. 

Решението за изплащането на 50% от дължимите суми към пътните фирми е заложено в програмата на Народното събрание за утре. А предложението на „Продължаваме промяната“ е за остатъка от сумата всяко едно плащане да минава през антикорупционна комисия. Целта е да се гарантира, че всеки похарчен лев е бил инвестиран в пътища, каза събеседникът.

Терзийски поясни, че когато възложените проекти са на стойност 770 млн. лева, а след това резултатите са на стойност 3,3 млрд. лева, е редно държавата да направи съответния анализ. „Трябва да се види къде е проблемът, кой е направил тези поръчки и дали наистина те са на точно тази стойност, за да бъдат платени в цял размер“, посочи той.

Той допълни, че и в момента има комисия, която преглежда всички договори един по един и съвсем скоро ще излязат резултати от проверката.

Целта е да се провери дали ремонтите, които са възлагани като текущи, действително са такива. Според него проверката ще покаже, че всъщност са извършвани основни ремонти.

Терзийски очерта два основни проблема, ако се установи, че законът е бил нарушен. Първият е, че границата на допустимите средства съгласно Закона за обществените поръчки е била надхвърлена няколко пъти. А другият е, че когато ремонтите са били извършвани като текущи, а не като основни, те нямат необходимата документация и гаранция за качество. И няма как да е сигурно, че отговарят на съответните експлоатационни условия.

Целия коментар може да гледате във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Последна актуализация: 22:56 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Икономика и политика виж още

Коментари

Финанси виж още