Физическите лица могат да декларират пред предприятието или самоосигуряващото се лице, което през четвъртото тримесечие на годината им изплаща доход от наем или от друга стопанска дейност, че желаят да им бъде удържан авансов данък. Това гласи промяна в Закона за данък върху доходите на физическите лица (ЗДДФЛ), която влезе в сила на 1 януари 2015 г. Така, когато декларират през следващата година доходите си от 2015 г., в масовия случай лицата няма да имат задължение да довнасят данък, съобщи НАП.
От Агенцията обръщат внимание, че при липсата на писмено заявено желание от страна на физическите лица предприятията не следва да удържат авансово данък за доходи, изплатени през четвъртото тримесечие.
Желанието за удържане на авансов данък може да бъде заявено в нов образец на интернет страницата на Агенцията.
От НАП напомнят още, че всяко предприятие или самоосигуряващо се лице, което изплаща на физически лица доходи извън тези по трудов договор и е задължено да удържа данък, трябва да подаде декларация за дължими данъци. Това задължение е въведено през 2013 г.
Авансовият данък за доходите от наем и от друга стопанска дейност, удържан за доходи, изплатени през третото тримесечие на 2015 г., се декларира в срок до 31 октомври 2015 г.
Декларацията се подава и от физически лица, ако предприятието или самоосигуряващото се лице – платец на дохода не е задължено да удържа и съответно да внася данък. Дължимите данъци се декларират в НАП до края на месеца, следващ тримесечието, през което е придобит доходът, като за доходи от наем или от друга стопанска дейност, придобити от физическите лица през третото тримесечие на годината, срокът е съответно 31 октомври 2015 г.
Декларацията за дължими данъци (образец 4001) се представя в НАП и за окончателните данъци, удържани върху доходите на чуждестранни физически лица (например върху възнаграждения за услуги, неустойки, обезщетения, стипендии за обучение в България, доходи от лихви и други), както и за окончателните данъци върху доходите от дивиденти и др., дължими от местни и чуждестранни физически лица.
Формулярът се подава и за данъци при източника по Закона за корпоративното подоходно облагане, като например данъци върху дивидентите и ликвидационните дялове в полза на чужди фирми и местни дружества, които не са търговци, включително общините.


Арестуваха млад мъж с амфети във Варна
2000 машини за вота на 25 октомври са в пълна изправност
Арестуваха 18-годишен варненец с кока зад волана в Шумен
Йотова: Заплахите са пряко следствие от липсата на възможност за мирно уреждане на конфликта
Продължават безплатните пешеходни турове на Варна за индивидуални туристи
Тед Сарандос за следващия етап от растежа на Netflix, част 2
Купувачите у нас се отдръпват от имоти "на зелено", вторичният пазар набира сила
Тед Сарандос за следващия етап от растежа на Netflix, част 1
Целта за растеж на Китай се превърна в капан за Си Дзинпин
Вълната от пазарни сътресения заплашва цяла Европа
Porsche ще съкрати 40% от шефовете и ще вдигне цените
MINI показа нов приключенски Countryman
VW изпече новия си електрически SUV
Легендарният пикап на Пабло Ескобар предизвика спор
Новите коли на BMW вече оценяват шофьорите си
Стоянов: България е поискала съдействие за обследване с подводен дрон
Симеон Николов: Германия дава нови правомощия на спецслужбите: От шпионаж към преки операции
ДБ: Кабинетът не посочва Русия като отговорна за атаките заради изборите
Цветовете лак за нокти, перфектни за октомври