Държавата губи по 1,2 млрд. лв. годишно от контрабанда на горива, а за близо 30% от потребяваното гориво не са внесени необходимите данъци, каза пред "Нова телевизия" Емил Димитров - Ревизоро, депутат от Патриотичния фронт и бивши шеф на Агенция "Митници".
Той цитира доклад на финансовото министерство от 2015 г., според който средногодишното потребление в България на дизел е 3,4 млрд. литра. Платените налози са за 2,2 млрд. литра, а загубите за хазната от нерегламентираните доставки и продажби на течни горива се оценява на 1,2 млрд. лв.
"Това са данни от преди 3 години, но са актуални и сега, защото проблемът не е от вчера. Крайно време е да се признае, че както има монопол на пазара на горива, така има монопол и върху кражбите на ДДС и акциз. Усилията на всички власти, най-вече на ДАНС и прокуратурата, трябва да бъдат насочени към контрабандата и политическата корупция”, категоричен е Димитров. Според него управляващите се фокусират върху неефективни акции. "Не може да изпратиш 300 души да арестуват 30 митничари, хванати с подкуп от 5 евро. Така в бюджета няма да влязат повече пари", обясни експертът.
Димитров поясни още, че системата между НАП и митниците не работи ефективно. По думите му се допуска да се трият и подменят данни, което може да "покрие" десетки хиляди камиони. "Възможно е да изчезнат 20 000 трансакции и никой да не обърне внимание", поясни още той.
Бившият шеф на митниците предлага да се затегне фискалният контрол, защото, по думите му, данъчните не следят оборотите и горивата по границите, а се занимават с плодове и зеленчуци. "Само митниците следят потока гориво, защото минава през митнически складове. Това очевидно показва, че системата между двете приходни агенции не работи ефективно и митниците не могат да се справят сами. Не е редно да има различни видове складове и за единия да има контрол, а за другия - не. Нека всички складове станат данъчни, за да могат и от НАП да осъществяват контрол", добави Емил Димитров.
Според него, за да стане 300 лв. минималната пенсия, са нужни 700 млн. лв., които съвсем лесно могат да се осигурят като се пресече контрабандата на горива и в бюджета постъпват над 1 млрд. лв. годишно.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
преди 9 години Единствения шанс на България да се справи с политическата корупция е да бъдем федерализирани от Германия (примерно). Просто защото след годините на прехода членовете на БКП и ДС се пребоядисаха и заеха всички възможни постове, и приватизираха всичко възможно. И до ден днешен няма институция, сектор или голям завод който да не е подчинен на някой другар или неговите наследници. На първо място за това е виновен безкръвния преход.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар