fallback

Заплатите на шофьорите от градския транспорт ще растат с 10% през следващите три години

КТ "Подкрепа" предлага Столична община да предостави нощния транспорт в София на частен оператор

16:53 | 01.07.19 г.
Автор - снимка
Създател

Заплатите на водачите в градския транспорт да бъдат увеличавани с 10% през следващите три години. За това се договориха ръководството на Столичната община, на транспортните дружества, както и лидерите на двата най-големи синдиката, предаде БТА.

Програмата за поетапно увеличаване на доходите на шофьорите се очаква да бъде разгледана на следващото заседание на Столичния общински съвет, което ще се състои на 11 юли. Ако се приеме, то ще влезе в сила от 2020 година.

Кметът на София Йорданка Фандъкова припомни, че от 1 февруари тази година заплатите на всички работещи в четирите общински транспортни дружества – "Столичен автотранспорт", "Столичен електротранспорт", "Метрополитен" и Център за градска мобилност, бяха увеличени с 10%, а от 21 април е постигнато споразумение за увеличаване с още 10% на заплатите на водачите в автотранспорта, електротранспорта и метрото.

Столичният градоначалник припомни, че още през март е постигната договореност за начало на обсъждането на тригодишно споразумение, за да се привлекат повече желаещи да работят в системата на градския транспорт.  “При напуснали 42 шофьори имаме 97 новопостъпили”, информира кметът.

Слав Монов, директор на "Столичен автотранспорт" съобщи, че се наблюдава устойчива тенденция към нарастване на заплатите в сектора. Средната брутна работна заплата за водачите в автотранспорта за януари е била 1800 лв., за февруари - 1900 лв., за март средната заплата минава границата от 2000 лева. “През април и май брутните заплати вече са 2200 и 2300 лева за водач, което значи "чисто" 1800 лв.", поясни Монов.

Според Фандъкова продължава работата по основната визия, по която общината работи и променя града, а именно – по-добра среда, по-зелен град, по-чист въздух. Тя съобщи, че предстои пускането на първите осем километра от третата линия на метрото до края на годината. Очакват се през есента да пристигнат 13 нови трамвая по ОП "Региони в растеж" и 15 нови електробуса, които ще се движат по линиите на градския транспорт.

“Позволяваме си да предложим на Столичната община да предостави услугата "нощен транспорт" на частен оператор и общината да му позволи да определи разходопокривна цена на билета. Това заяви президентът на КТ "Подкрепа" Димитър Манолов. Той е категоричен, че нощният транспорт в столицата не може да остане във вида, в който съществува в момента. Лидерът на синдиката цитира данни, според които нощем един автобус вози едва по 20 човека.

По думите му средните разходи, които се правят за превозване на един човек нощно време, са около 10 лева. “Това е паричната страна на проблема", каза президентът на "Подкрепа". "От друга страна, обаче, тази дейност се извършва от хора, които полагат извънреден нощен труд и след това си доработват през деня", посочи Манолов и коментира, че за него нощният транспорт е не просто луксозна услуга, а разхищение.

Манолов смята, че сравненията с Брюксел, където има нощен транспорт, са безпочвени, защото там единичният билет за превозване струва 2,4 евро.

Йорданка Фандъкова съобщи, че по темата за прехвърляне на дейността на частен оператор все още не е постигнато споразумение със синдикатите. По думите ѝ, разходите за нощен транспорт са много по-големи, отколкото за дневния.  “Ще продължим да разсъждаваме по тази тема, но към момента не предвиждаме някаква промяна", заяви кметът.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:14 | 13.09.22 г.
fallback