Френският производител на автомобили Renault заяви, че индустриален шпионаж представлява сериозна заплаха за „стратегически активи“ на компанията, предаде BBC.
Изявлението на ръководството идва ден, след като Renault съкрати трима от най-висшестоящите си мениджъри заради за разследване за възможно изтичане на важна тайна информация за електрически автомобили, разработвани от компанията.
В коментар по този въпрос френският министър на промишлеността Ерик Бесон предупреди, че страната е изправена на ръба на „икономическа война“.
Той определи ситуацията в Renault като „много сериозна“.
„Изразът икономическа война, макар и понякога скандален, в този случай е много на място“, заяви той за френското радио RTL.
„Изглежда, че случаят касае електрически автомобили, но не искам да разкривам нищо повече“, е казал още френският министър на промишлеността.
Той е приканил френските компании, които са получили обществени средства по време на рецесията, да подобрят своята сигурност.
Нарушаване на фирмената етика
Старшият вицепрезидент на Renault Кристиян Юсон заяви пред АФП, че провинилите се мениджъри са имали „особено важно стратегическо положение“ в компанията. От Renault са отказали да съобщят имената им заради Кодекса на труда във Франция.
Разследване е открило редица доказателства, които са показали, че действията на тримата мениджъри са в противоречие с етиката на Renault. Те съзнателно и умишлено са поставяли на риск активи на компанията, разкрива още Юсон.
Един от тримата съкратени висши мениджъри е член на управителния съвет на компанията. Тримата са получили възможност да отговорят на обвиненията, предявени срещу тях, преди да бъдат санкционирани от Renault.
Автомобилният производител, заедно с азиатския си партньор Nissan, инвестира сериозно в развиване на технологии за електрически автомобили.
Двете автомобилни компании планират да пуснат на пазара серия нови електрически автомобили и други електрически превозни средства през следващите две години.
Според тях изцяло електрическите автомобили са най-доброто дългосрочно решение за намаляването на въглеродните емисии от автомобилите.
Конкурентите им от General Motors и Toyota, които са двете автомобилни компании в света с най-големи продажби, вместо това инвестират в хибридни автомобили, които едновременно използват бензинов и електрически двигател.


Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Защо аутизмът не трябва да се третира като самостоятелно състояние?
Букурещ гласува в кметската надпревара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо