Американският производител на автомобили Ford очаква, че конкуренцията на европейския пазар ще продължи да се ожесточава. По думите на изпълнителния директор на компанията за Германия Бернхард Матс, излишните капацитети на масовите производители ще продължат да нарастват и ще ги въвлекат в пагубни ценови войни. "Ситуацията се изостря", заяви той в интервю за германското издание на Financial Times.
Апелът на мениджъра отключва дебата за това как може да бъде решен проблемът с излишния производствен капацитет. Европейската комисия и индустриалната асоциация ACEA говорят за възможна помощ. Но подкрепа за смяна на по-стари автомобили с по-нови, като схемата от 2009 г., засега се изключва като вариант заради празните държавни хазни.
А продажбите на автомобили намаляват, като особено драматично е положението в Южна Европа. Масови производители, като Peugeot или Fiat, са продали от началото на годината с една пета по-малко автомобили спрямо предходната година. Те са зависими от пазари като Италия или Испания, където обаче дълговата криза стопира желанието за покупки. Изпълнителният директор на Fiat Серджо Маркионе, който същевременно е и председател на Acea, смята, че свръхкапацитетът в Европа е около 20%.
Експертите са единни, че трябва да има закриване на заводи. Застрашени са завод на Peugeot близо до Париж и две фабрики на Fiat. Дори и заводът на Opel в Бохум се счита за застрашен от затваряне. Още преди няколко години Ford намали производствения си капацитет в Европа. Въпреки това американският концерн съобщи миналата седмица, че заводът в Кьолн ще работи с по-кратко работно време. „Ще решим след летните отпуски дали още няколко дни след това ще има по-кратки смени", казва Матс.
Освен в Кьолн Ford има и втори завод в Германия – в Зарлуис. Но съвсем малка част от продукцията е предназначена за германския пазар – над 80% са за експорт. Така и двата германски завода са съвсем слабо зависими от европейския пазар. А там отново се очертава спад на продажбите. „Смятаме, че през тази година европейският пазар ще отчете с 1,3 млн. единици по-ниски продажби. Това е спад от 8,5% на годишна база“, пресмята Матс. Това развитие ще се отрази и на собственото производство. През първото тримесечие продажбите на Ford в Европа отчитат спад. Все пак концернът смята, че може да запази своя пазарен дял, но едноличен лидер с голямо отстояние остава Volkswagen.


Убиха известен оперен певец
Протест и шествие срещу властта във Варна (ВИДЕО)
Какво време ни очаква в четвъртък?
Над 5 300 души са станали жертва на домашно насилие за 10 месеца
Протестите започнаха със загрявка за довечера
Над 500 000 бягат от сблъсъка Тайланд-Камбоджа, Тръмп призовава за мир
Усилията на България за просперитет изискват промяна в структурата на данъците
Студентските съвети могат да са мост между образованието и бизнеса
Гюр: Софтуерът на Fal оптимизира чиповете на Nvidia
За да защити САЩ, Тръмп спира помощта за развитието на Африка
Мъж паркира Ferrari на балкона си, за да разбере, че Виена не е Дубай
С кого ще се конкурира новата суперкола на Toyota
Основните прилики между класическото Renault 5 и новото ЕV
Блокче глина може да направи чудеса при почистване на автомобила
Citroen направи щур ван със спалня и киносалон
В кадър: Хиляди протестиращи изпълват "Триъгълника на властта" за протест
Василев: Силно се надяваме управляващите да чуят хората днес
Няма заглушаване на мобилни сигнали в центъра на София
74% от работещите хървати очакват коледен бонус, средно 464 евро
преди 13 години В близките няколко години все по-голям процент азиатски коли ще бъдат закупени, за сметка на по-скъпите европейски. А китайците вече влизат през задния двор в Европа (България - мръсно и *** място) - GreatWall отговор Сигнализирай за неуместен коментар