Германският автопроизводител Volkswagen обяви, че е сключил сделка за закупуването на останалия дял от 50,1% в Porsche, който все още не притежава, смятано от началото на август, съобщи ВВС. Volkswagen ще плати 4,46 млрд. евро (5,6 млрд. долара) плюс една обикновена своя акция.
През 2009 г. двете компании се споразумяха да се слеят до края на 2011 г., след което обаче възникнаха законови пречки. Сделката вероятно ще понижи разходите и ще увеличи печалбите на Volkswagen, в момент, когато германската компания се опитва да се превърне в най-големия автопроизводител в света.
„Ускорената интеграция ще ни позволи да започнем по-бързо да въвеждаме обща стратегия за автомобилния бизнес на Porsche и да осъществим ключови съвместни проекти по-бързо“, заяви Ханс Дитер Пьоч, главен финансов директор на Volkswagen.
И двете компании се опитваха да ускорят сливането. Един от основните препъникамъни за сделката обаче се оказва вероятността за плащане на високи данъци и за двата автопроизводителя.
Според различните съобщения ако Volkswagen изкупи останалия дял от Porsche преди 2014 г., двете компании ще трябва да платят над 1 млрд. евро данъци, което прави сделката по-непривлекателна.
Анализатори твърдят, че с включването на една обикновена акция на Volkswagen като част от цената по закупуването тези плащания могат да бъдат избегнати. Аргументът им е, че по този начин сделката може да се разглежда по-скоро като преструктуриране, отколкото като придобиване.
„Това е голяма сделка за Volkswagen, както във финансово, така и в оперативно отношение“, заяви Дейвид Арнолд, анализатор в Credit Suisse.
Когато бъде приключена, сделката ще сложи край на едно от най-драматичните придобивания в автомобилния бранш, тъй като Porsche се опитваше да придобие Volkswagen в продължение на много години.
Последният опит през 2009 г. пропадна, след като на компанията не успя да закупи необходимия дял от 75% във Volkswagen. Световната финансова криза и спадът в сектора попречи на автопроизводителя да набере необходимите средства за закупуване на изисквания дял.
Освен това Porsche натрупа големи дългове в опита си да придобие Volkswagen, а инвеститори заведоха дела с обвинения, че компанията ги е въвела в заблуждение.
Впоследствие нещата се обърнаха и през 2009 г. се стигна до сделка, в която вече Volkswagen получи правото за придобиване на Porsche.


Въпреки митата: 93% е ръстът на китайските електромобили в ЕС
Да спасим Станислав баща, съпруг, син и приятел!
29 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
Варненският окръжен съд прие последните за 2025 г. стажант-юристи
Протестиращите в подкрепа на Коцев с приз от Българския хелзинкски комитет
Уесли Кларк: Русия просто трябва да спре да се бие
Уесли Кларк: Случаят с танкера засилва натиска над Мадуро
Уесли Кларк смята, че дните на Мадуро са преброени
До 2026 година космическите отпадъци ще унищожат напредъка за парниковите газове
Тръмп ги помилва за "6 януари". Сега те искат милиони долари
Войната срещу автомобила: 20 непознати факта
Volkswagen Group се отърва от легендарно дизайнерско студио
Пет култови кросоувъра от началото на века, които си заслужават
Самолет кацна върху автомобил на магистрала
Европа се опита да спре китайците, но в крайна сметка им помогна
Защо иракските кюрди се нуждаят от противовъздушна отбрана
Крис Прат и Катрин Шварценегер се запознали в църква
Тайната на 41-годишния брак на Сигорни Уийвър с мъжа, за когото се омъжва след 3-месечна бурна връзка
Леопардови палта и дънки – Топ тенденцията за есен-зима 2025
Британец удави съпругата си в джакузито им