fallback

Печалбата на Carlsberg пострада заради по-слабото потребление в Европа

Въпреки Евро 2012, продажбите в Западна Европа са намалели заради по-лошото време

12:38 | 15.08.12 г. 1
Автор - снимка
Редактор

Финансовите резултати за второто тримесечие на производителя на бирата Tuborg – Carlsberg, не оправдаха очакванията на анализаторите заради по-слабите продажби в Европа и ръста на разходите за реклама, предаде Bloomberg.

Печалбата преди данъци на компанията за периода април-юни се е понижила с 6,1% до 3,47 млрд. датски крони (574 млн. долара), докато анализатори, анкетирани от информационната агенция, очакваха печалбата да достигне 3,9 млрд. датски крони.

Приходите на компанията през второто тримесечие са нараснали с 4,5% до 19,59 млрд. крони.

Еди Харгрейвс, анализатор в Canaccord Genuity, подчертава, че резултатите на компанията са разочароващи и са сравнително близки до очакваната печалба само благодарение на разликите във валутните курсове.

Не само Carlsberg, но и други компании от бранша не се представиха според очакванията на анализаторите. От Anheuser-Busch InBev съобщиха още през юли, че продажбите в Западна Европа са се свили заради по-хладното и влажно време през първата половина на годината.

SABMiller също съобщи за намаление на продажбите, въпреки провеждането на европейското първенство по футбол.

Пазарите на бира в Северна и Източна Европа изненадващо са се свили с 3-4% през първото полугодие, като изключение от тенденцията е само Полша, където е регистриран ръст от 6 на сто.

Отчетено е намаление на пазарите в затруднените държави от еврозоната, а дори в считаните за стабилни икономики като Франция и Германия консуматорите се насочват към по-евтините марки бира. 

Регистрира се и ръст на консумацията на бира вкъщи, а не в заведения, което също излиза по-евтино на почитателите на пивото.

Заради ситуацията в Европа пивоварите се опитват да пробият на развиващи се пазари. Резултатите на Carlsberg показват, че през второто тримесечие оперативната печалба на компанията се е повишила на азиатските пазари.

През първото полугодие компанията представи бранда си Tuborg в Китай, както и пусна нови бутилки в Русия, Индия и Беларус.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:08 | 10.09.22 г.
fallback
Още от Европа виж още