Драган Радивоевич е изпълнителен директор на "Каменица" от 2009 г. Преди това е заемал различни длъжности в предишния собственик на българската пивоварна - AB InBev.
Радивоевич е магистър по икономика и финанси от Университета в Монклер, САЩ. Преди да стане директор по търговското планиране за Балканите в InBev, е работил за Coca Cola - САЩ и сръбската Unimilk.
С господин Радивоевич разговаряме за тенденциите на пазара на бира в България, развитието на „Каменица“ АД и значителното разнообразяване на асортимента при плодовите бири това лято
- Вижда ли се раздвижване на пазара това лято и каква е прогнозата ви за сезона като цяло - ще има ли ръст спрямо миналата година?
През 2011 г. общият спад в индустрията продължи и достигна до около 3%. Това е в допълнение на вече акумулираният през 2009 г. и 2010 г. спад от 15% в сравнение с предкризисната 2008 г.
2012 г. също няма да е лесна за пивоварната индустрия. По данни на Съюза на пивоварите за първото тримесечие на годината пазарът на бира бележи спад с около 10%. Въпреки това се надяваме на силен летен туристически сезон, който, в допълнение към засиленото присъствие на спортни изяви, ще допринесат за положително развитие на пазара.
Очакваме също така „Каменица” АД да затвърди лидерските си позиции на пазара, като принос за това ще окажат и нискоалкохолните ни плодови бири – Каменица Фреш Лимон и новата Каменица Фреш Грейпфрут.
- А какво очаквате конкретно от Каменица?
По данни на AC Nielsen за месец април 2012 г. пазарният дял на компанията е 34,1%, което е с 5 процентни пункта повече в сравнение със същия период на миналата година. Нарастване на пазарния дял бележи и марката Каменица. През месец април стойността му е 19,5%, което е с 3,4 процентни пункта повече спрямо същия период на 2011 година.
Вярваме, че принос за лидерските позиции в пазарния дял на „Каменица” АД имат всички иновации и инвестициите на компанията. През 2011 г. вложенията на компанията са близо 18 млн. лв., част от общата сума инвестиции от 68 млн. лв. за изминалите 4 години. Стойността на инвестициите, планирани от „Каменица” АД за 2012 г., възлизат на близо 19 млн. лв.
- През това лято се наблюдава невиждана активност от страна на производителите на бира да пускат нови, по-леки напитки. Какво се цели с тази стретегия?
Това, което може да се каже, е че пускането на нискоалкохолни плодови бири е логично развитие на пазара на бира в България. Този вид продукти отдавна са част от портфолиото на пивоварните компании по света и навлизането им и тук беше единствено въпрос на време.
Въпреки че средностатистическият български потребител на бира все още остава традиционалист във вкусовете си, през последните години той е все по-отворен и любопитен към нови вкусове.
Обяснението за това е просто. Той има възможност да пътува все повече, да открива нови култури, а това е и предпоставка да експериментира с нови вкусове. А това неминуемо повлиява и върху желанието му да опитва нови продукти. В същото време, с пускането на нискоалкохолни плодови бири като Каменица Фреш Лимон и Каменица Фреш Грейпфрут, ние създаваме нова категория и успоредно с това разширяваме портфолиото на компанията.
Новите продукти съответстват и на стратегията на компанията, в основата на развитието на която винаги си били иновациите. Затова и през 2011 г. „Каменица” АД първа пусна иновативната за българския пазар Каменица Фреш Лимон. Продуктът е микс от класическа светла бира и лимонов сок, с ниско съдържание на алкохол – 2%. Тя беше приета изключително добре от потребителите.


Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица
преди 13 години И кво?! Ариана също правят леки бири, и шуменско също. Казаното нали важи и за тях? Тогава що трябва да си сменям марката бира?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години аз пък в момента на морето пия само от тях)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Спирам да пия тая марка бира! отговор Сигнализирай за неуместен коментар