IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

По-скъпият франк стопи приходите на Nestle през първото тримесечие на 2014 г.

Швейцарският производител на хранителни стоки увери, че продажбите ще нараснат по-късно през годината

09:36 | 15.04.14 г.
Автор - снимка
Създател
По-скъпият франк стопи приходите на Nestle през първото тримесечие на 2014 г.

Швейцарският производител на хранителни стоки Nestle публикува данни за продажбите си през първото тримесечие на новата година. Те обаче се оказаха под очакванията на анализаторите. По-силният швейцарски франк също изигра своята роля, но компанията увери, че продажбите ще нараснат по-късно през годината, пише CNBC.

Приходите от продажби за периода януари-март възлизат на 20,8 млрд. швейцарски франка (23,6 млрд. долара). Анкетираните от Ройтерс анализатори прогнозираха приходи за 21,456 млрд. франка.

Студеното време в САЩ и по-късното честване на Възкресение Христово през тази година са охладили настроенията на потребителите за покупки, твърдят експертите на Nestle.

Концернът потвърди прогнозата си за цялата година. Според анализите компанията ще се представи по-добре през втората половина на 2014 г., като очакванията са за растеж от 5%.

„Растежът от основната ни дейност в първите месеци на годината бе в унисон с очакванията и бе стимулиран от обемите, а не от цените. Продължаващото представяне на нови продукти, заедно с доброто изпълнение, подкрепиха този растеж на фона на тежките пазарни условия“, заяви главният изпълнителен директор на Nestle Пол Булк. „Очакваме, че продължаващото поскъпване на франка ще има негативно въздействие върху приходите от продажби.“

В първите три месеца на 2014 г. разширяването на производството се забави до 4,2% от растежа от 5,3%, отчетен през последното тримесечие на миналата година. Цифрата се оказа малко над очакванията на анализаторите за прираст от 4,1 на сто.

Въпреки че тежките климатични условия оказаха влияние върху продажбите в Северна Америка, новите продукти на пазара, измежду които пица и сладкарски изделия, подпомогнаха растежа.

От Nestle съобщиха, че представянето на развиващите се пазари е било „убедително“, а в развитите пазари - добре познатите марки като KitKat и Nescafe са се представили изключително добре.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:37 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

Финанси виж още