fallback

Стачките на Lufthansa може да струват до 25 млн. евро дневно на Германия

Пилотите на авиокомпанията отново стачкуват въпреки готовността на концерна за преговори

11:57 | 04.12.14 г. 2
Автор - снимка
Създател

Стачките на пилотите и капитаните на най-голямата европейска авиокомпания Lufthansa може да струват скъпо на германската икономика. Според главния икономист на Германската индустриално-търговска камара (DIHK) Александер Шуман след няколко поредни стачни дни щетите може да достигнат до 25 млн. евро на ден, пише германският Handelsblatt.

Стачната вълна на пилотите започна през април. Деветият пореден кръг от протести приключи във вторник, когато според Lufthansa при 1400 отложени полета са били засегнати 150 000 пътници.

Днес обаче отново има стачка – засега до полунощ. Тя се отнася до полетите на дълги разстояния и товарните полети и няма да засегне пътуванията до София. „Засегнати са летищата във Франкфурт, Мюнхен и Дюселдорф“, казва говорител на концерна пред DPA.

Профсъюзът Cockpit (VC) държи на стачката, въпреки че Lufthansa предложи споразумение в сряда. Трудовият спор е главно за преходните заплащания при пенсиониране за около 5400 пилоти в групата. Авиокомпанията възнамерява да праща пилотите си в пенсия най-рано на 60 години, вместо досегашните 55 години, а пилотите се противят на това решение. Сега те могат да се оттеглят на 55 години, като получават 60% от заплатата си през следващите 10 години. Наскоро обаче ЕС промени правилата за лицензиране на летците и им позволи да работят до 65 години. Профсъюзът, който представлява 5400 души, настоява за запазване на настоящите правила.

Спорен въпрос остава и заплащането на пилотите и бъдещата стратегия за пестене на разходите на новия директор на концерна Карстен Шпор. В дъщерната нискотарифна авиокомпания Eurowings и бъдещата планирана нискотарифна компания за дълги полети общият тарифен договор за заплащане не важи, като пилотите и съпътстващият екипаж там печелят значително по-малко от колегите си в Lufthansa. 

Въпреки стачката в сряда Lufthansa обяви масивно разширение на своите по-евтини предложения. По този начин групата ще се опита да се изправи в ожесточената борба с редица европейски нискотарифни компании като Ryanair и Easyjet. Надзорния съвет на дружеството е одобрил в сряда концепцията на главния изпълнителен директор Карстен Шпор. Стратегията на групата ще се съсредоточи изцяло върху марката Eurowings. Съществуващото дъщерно дружество ще получи по-големи самолети и в бъдеще ще предлага изгодни директни полети както в Европа, така и на дълги разстояния.

Още видео материали може да видите в сайта на Bulgaria On Air

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:08 | 08.09.22 г.
fallback
Още от Европа виж още