Стачките на пилотите и капитаните на най-голямата европейска авиокомпания Lufthansa може да струват скъпо на германската икономика. Според главния икономист на Германската индустриално-търговска камара (DIHK) Александер Шуман след няколко поредни стачни дни щетите може да достигнат до 25 млн. евро на ден, пише германският Handelsblatt.
Стачната вълна на пилотите започна през април. Деветият пореден кръг от протести приключи във вторник, когато според Lufthansa при 1400 отложени полета са били засегнати 150 000 пътници.
Днес обаче отново има стачка – засега до полунощ. Тя се отнася до полетите на дълги разстояния и товарните полети и няма да засегне пътуванията до София. „Засегнати са летищата във Франкфурт, Мюнхен и Дюселдорф“, казва говорител на концерна пред DPA.
Профсъюзът Cockpit (VC) държи на стачката, въпреки че Lufthansa предложи споразумение в сряда. Трудовият спор е главно за преходните заплащания при пенсиониране за около 5400 пилоти в групата. Авиокомпанията възнамерява да праща пилотите си в пенсия най-рано на 60 години, вместо досегашните 55 години, а пилотите се противят на това решение. Сега те могат да се оттеглят на 55 години, като получават 60% от заплатата си през следващите 10 години. Наскоро обаче ЕС промени правилата за лицензиране на летците и им позволи да работят до 65 години. Профсъюзът, който представлява 5400 души, настоява за запазване на настоящите правила.
Спорен въпрос остава и заплащането на пилотите и бъдещата стратегия за пестене на разходите на новия директор на концерна Карстен Шпор. В дъщерната нискотарифна авиокомпания Eurowings и бъдещата планирана нискотарифна компания за дълги полети общият тарифен договор за заплащане не важи, като пилотите и съпътстващият екипаж там печелят значително по-малко от колегите си в Lufthansa.
Въпреки стачката в сряда Lufthansa обяви масивно разширение на своите по-евтини предложения. По този начин групата ще се опита да се изправи в ожесточената борба с редица европейски нискотарифни компании като Ryanair и Easyjet. Надзорния съвет на дружеството е одобрил в сряда концепцията на главния изпълнителен директор Карстен Шпор. Стратегията на групата ще се съсредоточи изцяло върху марката Eurowings. Съществуващото дъщерно дружество ще получи по-големи самолети и в бъдеще ще предлага изгодни директни полети както в Европа, така и на дълги разстояния.
Още видео материали може да видите в сайта на Bulgaria On Air


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
преди 10 години Абе що така не им се работи на тез германци? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Аман вече! отговор Сигнализирай за неуместен коментар