Италианският национален превозвач Alitalia изглежда се размина на косъм от фалита благодарение на споразумение между ръководството и синдикатите, постигнато в последната минута. То трябва да очертае пътя за рекапитализацията на авиокомпанията, след като работниците и служителите дадоха одобрението си за сделката, предава ДПА.
Alitalia не е излизала на печалба от 2002 г. Това е и третият случай от 2007 г. насам, при който компанията достига ръба на фалита.
Според оценка на Mediobanka подкрепата за оцеляването на въздушния превозвач от 1974 г. до 2014 г. струва на данъкоплатците 7,4 млрд. Евро.
По силата на споразумението, постигнато през миналата нощ от правителството, синдикатите приемат средно намаление на заплащането с 8 процента и 1 700 съкращения, сред които и на 980 служители на пълно работно време. Сегашният персонал на компанията наброява 12 500 души.
Първоначално Alitalia предложи орязване на заплащането с 30 на сто и същращаването на 2 хил. работни места, припомня ДПА.
"Това е най-доброто възможно решение, имайки предвид кризата в компанията", казва министърът на икономическото развитие Карло Календа.
Акционерите и кредиторите на Alitalia се заканиха да блокират спасителния пакет на стойност 2 млрд. евро, ако не бъде постигнато споразумение с профсъюзите за намаляване на разходите на компанията. Ако то не беше постигнато, въздушният превозвач щеше да фалира.
Условията на споразумението трябва да бъдат одобрени на референдум от служителите на компанията. Допитването ще се състои следващата седмица, допълва ДПА.
(БТА)


SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Букурещ гласува в кметската надпревара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна