Рязкото увеличаване на броя на задържаните контейнери и камиони по пристанищата и граничните пунктове на Великобритания ще се задълбочи, ако Обединеното кралство и Европейският съюз (ЕС) не постигнат търговско споразумение, заяви ръководителят на компанията за морски товарен транспорт Hapag-Lloyd AG Ролф Хабен Янсен, цитиран от Bloomberg.
Представителите на индустрията за тежкотоварен транспорт посочват, че задръствания се получават и при пристанищата в много други страни по света заради проблемите около Brexit и новия щам на коронавируса.
„Задръстванията са големи на много места“ по целия свят, заяви Янсен в интервю за телевизия Bloomberg. „През последните няколко месеца ставаме свидетели дори на задръствания на места като Сингапур, което е много необичайно и, разбира се, в Европа“, посочва той.
Бизнесът се опитва да навакса изгубения темп след изчерпването на запасите, причинено от разпространението на коронавируса. Бързото възстановяване на търсенето обаче нарушава нормалните доставки на контейнери, които се транспортират чрез кораби, което води до претоварване на пристанищата.
Последните събития около Brexit и мащабното затваряне на граници заради новия щам на коронавируса предизвикаха допълнителен хаос в британските пристанища.
Brexit без сделка ще повлияе главно на европейския трафик на товари, причинявайки „допълнителни задръствания и административни проблеми през следващите месеци“, посочва Янсен, добавяйки, че това се дължи основно на липсата на яснота около новите правила, които биха влезли в влезли в сила при провал на преговорите между Лондон и Брюксел.
Според него задръстванията по пристанищата ще продължат поне през първото тримесечие на следващата година, като се очаква известно облекчаване на пазара през второто тримесечие.
Междувременно Великобритания и Франция работят по споразумение за отваряне на тяхната граница, която е затворена поради новия щам. "Говорихме с колегите си във Франция непрекъснато в продължение на 24 часа по редица теми и ще продължим тази работа днес", каза вътрешният министър Прити Пател пред Sky.
Тя остави отворен въпроса дали във вторник може да се очаква споразумение. Но от взаимен интерес било трафикът отново да тече, подчерта Пател.
Заради опасенията от разпространението на варианта на коронавирус, който е широко разпространен във Великобритания и вероятно по-заразен, Франция - както и много страни - бе затворила границите си за пътници и доставки от Великобритания.


От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
преди 4 години Brexit без сделка ще влоши хаоса при граничните пунктове на Великобритания Затова ЕС трябва да се смили над Империята, над която слънцето не залязва.Нали така?Така. отговор Сигнализирай за неуместен коментар