Ако "Северен поток 2" влезе в експлоатация, Русия ще генерира приходи, които ще използва, за да финансира агресията си срещу Украйна. Това коментира в интервю за германското издание Handelsblatt украинския премиер Денис Шмигал.
"С газопровода Европа засилва руската агресия. Това не може да съвпада с интересите на ЕС", пояснява още той.
Според Шмигал ЕС трябва да продължи да налага санкции срещу Москва заради едностранното анексиране на Крим. Санкциите трябва да бъдат по-ясни и по-строги в бъдеще, коментира още той.
Отношенията между ЕС и Русия ще бъдат основна тема на предстоящия в края на седмицата Европейски съвет. Лидерите на общността ще разговарят отново във видеоконферентен формат и се очаква да дискутират резултатите от посещението на Жозеп Борел в Москва преди месец.
В интервюто си за Handelsblatt украинският премиер коментира и думите на американския президент Джо Байдън, който нарече руския си колега Владимир Путин "убиец". "Подкрепям формулировката на Джо Байдън", каза Шмигал и допълни, че "Украйна се бори с руската агресия в продължение на седем години".
Газопроводът "Северен поток 2" е един от малкото дразнители в отношенията между Украйна и ЕС. В своето интервю пред германското издание украинският премиер благодари за подкрепата и помощта, която страната му получава от общността през "седемте години на руска агресия".
Според него наложените от общността санкции срещу Москва са предотвратили по-нататъшни действия срещу страната му.
От месеци темата за строителството на газопровода по дъното на Балтийско море е ябълка на раздора между САЩ и Германия. Вашингтон наложи редица санкции срещу компании, които участват в проекта. По тази причина се отказа строителят Allseas, както и поне още 18 други компании.
В последните седмици обаче медийни публикации намекват, че Берлин и Вашингтон сближават позициите си и са склонни на компромис по казуса.
Към момента над 95% от тръбите на газопровода вече са положени и се строи във водите край датския Бьорнхолм. Плановете са до края на годината "Северен поток 2" да бъде въведен в експлоатация. И Германия, и Русия са категорични, че това е чисто икономически проект и не може да бъде разглеждан като геополитическа заплаха.


НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията


преди 4 години К'во им обясняваш на тези опоркаджии. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Защо тайно? Защо все Газпром? Потърси информацията е в мрежата. Доставките на LNG от Ямал за Япиния са от Новатек. Криогаз също не е Газпром. Газпром в момента още усвояват производството на LNG и с помощта на германската компания Linde. Тепърва строят терминали и поръчват кораби. Като ги построят сигурно цената на Газпром ще падне още много и ще ги купя без пари. Щото никой няма да ги иска. А дали може без тях? Разбира се може. Някой друг ще ги замести.Докато има газ и желаещи да купуват все ще се намери кой да добива и продава.Когато всичко мине на водород ще спре добива на въглища на петрол и газ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Тия рашките все много газ имали, все много тайно произвеждали, молили ги били да доставят и без тях не могло, а ...на газпром цената паднала 5 пъти за последните 12 години?!?Защо така? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Ватников и ти като Зайо не знаеше, че от две години терминал във финският залив пълни танкери и изнася LNG. Как мислиш дали го кара в Корея , Япония или Китай? Не се притеснявай в Азия доставките се извършват от Ямал и от Сахалин. Тази зима по молба на Япония са доставени извънредно два танкера с LNG за има няма $200 мил. Скъпо, но какво да се прави на студено е още по-зле. Може и да не знаеш, завод в Псков на компанията Криогаз от 5 години произвежда и продава продава продукцията си изцяло в Естония, Чехия и Полша. Megastar първият ферибот между Хелзинки и Талин е задвижван с LNG и се зарежда от същата компания. Продукцията обикновенно е продадена година напред. Търсенето е толкова голямо че строят втори завод. Може е да са го построили вече.Това не са ти го подали като информация. Но ако го потърсиш може да го намериш и прочетеш.А колкото до пенсионерският клуб дай боже ще доживеем ще ходим да си пием кафето, а новините пак ще си четем от проверени източници в интернет. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Тия глупости, че руски газ се доставя в Литва като американски - в пенсионерския клуб.Пълнят ви главите с всякакви опорки, дотолкова вече мозъкът си го ползвате за хард диск, а не за средство за мислене, че дори и не зацепвате като ви правят на маймуни. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Не, имам предвид Терминала във Висоцк /не съм сигурен за точното изписване на името - Vysotsk/ на Новатек. В Русия газ продават и други компании. Този в Уст Луга ако стане ще е втори или може би трети, четвърти. Да поясня /за други коментатори/ става въпрос за терминали в които втечненият газ се товари в кораби за подажба, а не както е в Клайпеда за закупуване и регазификация. И един любопитен момент, Руски газ се товари във Висоцк и пристига в Литва като американски. И близо и политически коректно и евтино . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Керванът си върви, кучетата (сп, зел, ват и т.н.) си лаят. Потокът се строи :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години то парите за такива неща не са голем проблем в матушката ... те са царе на почупването на колосални суми за неща с нищожен ефект ... аз се зачетох , то технологията и патентите им са проблема . и то сериозен ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Ето това е класически пример как крадецът вика Дръжте крадеца.Наглeц фypaжкаджия! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Инвеститорт, който трябваше да даде половината от средсвата( 5 000 000 000$) бега. Шел си плюха на петите. Сега газпромовци се въртят около Фонда за национално благосъстояние. Той се формира от цените на нефта над 42 $ за барел. Започна да се пълни по малко и шайката около yбиеца ще го опапа. отговор Сигнализирай за неуместен коментар