fallback

Китайски алкохолен гигант планира три IPO-та до 2020 г.

Групата търси нови двигатели на растежа

15:07 | 15.12.17 г.

Китайската Kweichow Moutai Distillery Group планира първични публични предлагания (IPO) на три компании до 2020 г., като най-големият по пазарна капитализация производител на спиртни напитки в света ще се опита да разшири дейността си извън бизнеса с алкохол, съобщи Bloomberg.

Китайската компания се стреми да листне своя бизнес за електронна търговия в Шънджън през следващата година, заяви изпълнителният й директор Юен Жънгуо в петък. Moutai планира също така да направи по-евтина версия на своя ликьор, наречен Xijiu. В същото време групата продължава да се стреми към финансови услуги.

"Планираме да развием нови три компании като публично търгувани, за да подобрим имиджа на марката си като дестилатор номер едно в света", каза Юен в интервю пред Bloomberg в централата на компанията в провинция Гуейджоу.

Групата търси нови двигатели на растежа. Пазарната капитализация на друга нейна листната компания Kweichow Moutai Co. се е утроила до повече от 125 млрд. долара, надминавайки оценката на Diageo Plc. Акциите на компанията поскъпнаха, след като алкохолният гигант, чиито напитки традиционно са предпочитани от елита на страната, намери широка популярност сред средната класа в Китай.

Xijiu ще бъде листната на China Europe International Exchange. CEINEX ще се търгува на борсата във Франкфурт, Шанхайската фондова борса и Китайската борса за фючърси.

Дружеството Xijiu, или "Xi liquor", е основано през 1952 г. и става дъщерно дружество на Moutai през 1998 г. Активите му са на стойност от 3,5 млрд. юана (530 млн. долара) през 2016 г., а производственият му капацитет е повече от 30 000 тона. Марката Xi, която е написана с един и същи символ като фамилното име на президента Си Дзинпин (Xi Jinping), придоби популярност заедно с възхода на лидера.

Плановете за публично предлагане на акции са най-напреднали за бизнеса с електронна търговия, който поддържа онлайн магазина на Moutai и други портали. Дъщерното дружество, регистрирано през 2014 г., е единственият онлайн продавач на всички алкохолни продукти на Moutai.

Moutai наскоро се озова в полезрението на държавните медии, след като акциите й поскъпнаха със 115% тази година. Китайската информационна агенция "Синхуа" съобщи миналия месец, че книжата са повишили цената си твърде бързо, като оттогава те поевтиняха с 9%.

Цената на акциите се понижи с 1,6% в петък. Все пак, Moutai отчита ръст от 96% тази година, в сравнение с 5,2% ръст за Shanghai Composite Index.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:06 | 08.09.22 г.
fallback
Още от Азия виж още