fallback

Китайската "Златна седмица" даде инерция на вътрешния туризъм

Приходите надминаха 68 млрд. долара, въпреки че не успяха да достигнат миналогодишните нива

14:09 | 09.10.20 г.

Вътрешният туризъм в Китай отбеляза силен отскок по време на току-що приключилата почивна „Златна седмица“, въпреки че нивата все още са доста под тези от миналата година, съобщава Ройтерс.

Туристическите обекти бяха посетени от 637 милиона местни туристи по време на осемдневните национални празници, които започнаха на 1 октомври. Това се равнява на 79% от общия им брой през миналата година, се казва в изявление на китайското министерство на културата и туризма.

Приходите от вътрешния туризъм възлизат на 466,56 млрд. юана (68,7 млрд. долара) в сравнение с близо 650 млрд. юана година по-рано.

Данните обаче представляват повишение спрямо последната по-дълга почивка в Китай от 1 до 5 май за Деня на труда, когато пътуваха 115 милиона местни туристи, а приходите от туризъм бяха едва 47,56 млрд. юана.

„Бързото възстановяване може да смекчи притесненията относно инерцията на китайската икономика, но е твърде рано да се успокояваме“, коментира Бети Уанг, старши икономист в ANZ.

Цифрите обаче не оправдаха прогнозите, че вътрешният туризъм ще компенсира ограниченията за трансгранични пътувания и липсата на международни полети.

Икономистите очакват потребителските разходи да се представят по-силно, но отбелязват, че домакинствата със средни и ниски доходи са най-засегнати от икономическите последици от пандемията.

Доходите на домакинствата са спаднали с 1,3% на годишна база към края на юни спрямо ръста от 5,8% към края на декември.

„Ще отнеме много време, докато доходите се нормализират“, коментират анализатори. Данни от министерството на търговията показват, че средните дневни продажби в ключови предприятия за търговия на дребно и заведения са се увеличили с 4,9% през октомврийската „Златна седмица“ спрямо година по-рано, като продажбите възлизат на общо 1,6 трилиона юана (238 млрд. долара).

Забелязва се и силен ръст на продажбите на автомобили в някои райони на страната, като продажбите в Пекин са нараснали с 23,5%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:27 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Азия виж още