Проблемът може да взриви расовите вражди. Детройт е градът с най-висок процент чернокожи в САЩ, като 83% от населението му се определят като афроамериканци, черни или негри, сочат данните от преброяването през 2010 г., посочва Ройтерс.
По-голямата част от щатската управа на Мичиган, включително губернаторската администрация, е съставена от бели републиканци. Членът на градския съвет на Детройт, съставен само от чернокожи, Джоaн Уотсън, която заедно с други свои колеги се противопоставяше на мерките за реформи, заяви, че все още се надява на федерална спасителна помощ или на вливане на щатски средства, за които твърди, че са дължими на града.
Кметът Бинг пък не е пожелал да коментира въпроса пред Ройтерс. А автопроизводителите едва ли имат да кажат кой знае какво официално за кризата.
По-голямата част от дейността им в Мичиган е извън Детройт и да бъде хванат някой високопоставен мениджър да обсъжда възможността за фалит на града е било почти невъзможно по време на автоизложението.
„Не искам да се замесвам с политиката“, заяви главният изпълнителен директор на GM Дан Ейкърсън, докато колегата му от Chrysler Серджо Маркионе заяви, че не може да предвиди последиците за компанията.
Едно от най-големите предизвикателства за града е сложната мрежа от колективни трудови договори с умопомрачителните 48 преговорни групи, които представляват интересите на по-голямата част от работната сила в града. Макс Нюман, адвокат по фалитите в базираната в Мичиган Butzel Long, заяви, че подаването на молба за защита от фалит би могло да помогне на града да се измъкне от ангажиментите по колективните трудови договори.
Захващането с разходите се наложи, откакто Детройт вече не бе състояние просто да повишава данъците, за да понижи натрупаният бюджетен дефицит, който нарасна до 326,6 млн. долара през финансовата 2012 г. от 196,6 млн. долара през предходната финансова година.
Щатът вероятно ще се противопостави на евентуално повишаване на данъците, а това може само допълнително да влоши нещата. „Ако данъците бъдат повишени още, това ще увеличи изтеглянето от града“, смята Нюман.
Но за част от онези, които наблюдаваха как Детройт страда от години, фалитът започва да изглежда като най-малко ужасната възможност, въпреки че ще бъде болезнен.
„От време на време си мисля, че това не би било чак толкова лоша идея“, заяви бившият главен финансов директор на Ford Алън Гилмор, сега президент на университета „Уейн“ в града. „Нека разчистим нещата веднъж и завинаги“, добавя той.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?


преди 12 години Прекрасно. Чудесен умален модел на целия останал свят. Нарочно да се бяха опитали да го направят - нямаше да могат да се справят по-добре. отговор Сигнализирай за неуместен коментар