fallback

Citi ще заплати 770 млн. долара поради измамни практики

Сумата е около 1% от очакваните приходи на банката за 2015 г.

13:04 | 22.07.15 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Потребителското звено на Citi ще трябва да заплати 700 млн. долара на кредитополучателите си поради незаконни практики с кредитни карти, заяви американското Бюрото за финансова защита на потребителите (Consumer Financial Protection Bureau - CFPB), съобщава Ройтерс.

Освен това Citi ще заплати и санкции от по 35 млн. долара на Бюрото за финансова защита и Службата за валутен контрол на САЩ (Office of the Comptroller of the Currency - OCC).

Бюрото за финансова защита на потребителите е създадено през 2010 г., за да реформира Wall Street. В последните години звеното се стреми да накара компаниите да спазват по-стриктно законовите правила, като предлагат защита при плащания, проследяване на кредитния рейтинг и други продукти.

Това е десетият такъв случай в практиката на CFPB, заяви във вторник директорът на институцията Ричард Кордей.

„Те (CFPB – бел. ред.) просто маршируват през индустрията“ заяви Едуард Милс, анализатор в FBR & Co, пред Ройтерс. „CFPB обича да събира такива големи суми, особено когато голяма част от тях се връщат обратно на потребителите, защото има много (политически – бел. ред.) натиск относно разходите около Бюрото и начина, по който то се финансира“, допълва още той, предава изданието.

Други големи банки, които бяха глобени поради нарушения с кредитни карти, са JPMorgan Chase & Co и Bank of America Corp. Тази глоба е около 1% от очакваните приходи на банката за 2015 г., на база изчисленията на Thomson Reuters StarMine.

„Citi има възможност да заплати разходите по споразумението“, заявиха от банката в изявление.

От финансовата криза през 2008 г. до 21 май от финансовата институция са заплатили близо 17 млрд. долара за глоби и извънсъдебни споразумения.

Според Бюрото за финансова защита на потребителите близо 7 млн. потребители са били засегнати от „измамни маркетингови“ практики, които включват изопачаване на разходи и такси и начисляване на разходи за услуги, които клиентите не са ползвали.

От банката измамно са таксували близо 1,8 млн. потребители с ненужни такси за извършване на превода в същия ден, докато са събирали плащания.

От Citi заявиха, че са изплатили обезщетения и са спрели да продават продукти, които са част от споразуменията им с регулатора, вкл. преглед на кредитните справки на клиента срещу евентуална измамна дейност и продукти за защита на дълга.

Capital One Financial Corp, American Express Co и Discover Financial Services са сред останалите издатели на кредитни карти, които са били глобени от Бюрото от 2012 г. насам.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:46 | 13.09.22 г.
fallback
Още от САЩ виж още