Lockheed Martin вижда потенциален износен пазар на стойност над 20 млрд. долара за изтребителите си F-16 от завод за сглобяване в Индия, който предложи да създаде, за да спечели голяма военна поръчка в страната, съобщи ръководител на компанията, цитиран от Ройтерс.
Американската компания се конкурира с F/A -18 на Boeing, Gripen на Saab, Rafale на Dassault Aviation, Eurofighter Typhoon и руски самолет за доставката на 115 бойни самолета на индийските военно-въздушни сили в сделка на стойност над 15 млрд. долара.
Lockheed Martin е предложила да мести производствената си линия на F-16 от САЩ в Индия, което би дало най-големия тласък на проекта „Произведено в Индия“ на премиера Нарендра Моди за създаване на отбранителна индустрия и генериране на работни места за хиляди младежи, които навлизат на трудовия пазар всеки месец.
Вивек Лал, вицепрезидент на отдела за стратегическо и бизнес развитие в Lockheed, заяви пред Ройтерс, че компанията ще превърне Индия в единствения си глобален производствен център за F-16, който ще отговаря на изискванията на индийската армия, както и на чуждестранните пазари.
„Към момента търсенето извън Индия надхвърля 200 самолета. Стойността на първоначалните програми за придобиване вероятно ще надхвърлят 20 млрд. долара“, заяви Лал.
Бахрейн и Словакия избраха изтребителите F-16 Block 70, които са били предложени на Индия, отбеляза Лал. „Водим преговори с България и още десет страни. Наблюдаваме нещо като възраждане на F-16”, допълни той.
Очаква се индийското министерство на отбраната да обяви интерес в идните няколко месеца, последван от искане за предложения в дълъг процес за сключване на договор за доставка на изтребители на военно-въздушните сили.
Индийската армия съобщи, че иска 42 ескадрили, или около 750 самолета, които да я защитават от Китай и Пакистан. В момента тя разполага със стари руски самолети като МиГ-21, използвани за първи път през 60-те години, които скоро излизат от употреба. Така че страната може да разполага само с 22 ескадрили до 2031 г., предупредиха официални представители.
Лал заяви, че планът за преместване на завода за F-16, който сега се намира във Форт Уърт, щата Тексас, няма да навреди на една от основните цели на американския президент Доналд Тръмп за връщане на производството в Америка.
Заводът в Тексас се използва за производството на петото поколение F-35 Joint Strike Fighter, към който преминават американските военно-въздушни сили.
Лал заяви, че дейността извън САЩ ще продължи, дори ако производството на F-16 се премести в Индия и се окаже, че целите на стратегиите „Произведено в Индия“ и „Да направим Америка велика отново“ не си противоречат.
Lockheed е избрала Tata Advanced Systems за свой индийски партньор за предлагания завод на F-16 и миналата година обяви, че съвместното им дружество ще произвежда крила за самолетите в Индия независимо от това дали получи поръчката на индийската армия.
Припомняме, че миналата седмица българският парламент разреши на правителството да започне преговори със САЩ за закупуване на нови изтребители F-16 за военно-въздушните ни сили. Първоначалната оферта на САЩ за нови изтребители F-16 надвишава тавана на бюджета от 1.8 млрд. лева с ДДС, но властта очаква да се стигне до компромисен вариант, каквито ангажименти поеха официални американски представители.


Без ток във Варна на 5 декември 2025
Мачовете по ТВ днес (5 декември)
Виц на деня - 5 декември
Днес отбелязваме Международния ден на доброволеца
Времето във Варна на 5 декември 2025
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Легендарната чалготека "Син Сити" става зала за изкуства
Първата дама на САЩ запали светлините на коледното дърво край Белия дом
Подписахме екшън план за три нови моста над Дунав
Четирима са убити от армията на САЩ при нов удар срещу корабче заради наркотрафик
Израел е допуснат на "Евровизия" догодина, 4 страни ще бойкотират конкурса


преди 6 години Тата не успяха да покрият евростандарти за автомобили,а сега ще ни доставят самолети Честито! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години И за да сме съвсем точни: немаме пари да платим за модернизация и подръжка на МиГ-29, немаме даже за керосин и летците ни са с по 20-30 летателни часа/година, но имаме за нови Ф-16, които трябва да усвояваме тепърва и като експлоатация, и като подръжка... Но така са казали от НАТО - нема безплатен обяд и кеф цена нема... Ама аз какво разбирам...? Прайм кашони и съм стигнал само до събиране и изваждане... А по тия въпроси мислят умни и образовани ... в политиката ... люде ... Щот политиката пълни бюджето, а не такива като мене... ;) :lol: отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Колкото до клипчето - да, май си прав. Аз нямам много време да гледам из нета клипчета и не съм знаел за такива модели. Принципно две неща ме озадачиха като неестествени - рискованата височина на фигурите (за малко да си кацне на опашката) и абсурдно късата писта с неестествено късо приземяване без парашути, но явно е имало какво още да науча. За сметка на това ето този си е съвсем истински, а фигурите са същите, но малко по-високо:https://m.youtube.com/watch?v=Klx9imT369AЕто и как изглежда това, което ще купуваме, ако ги сравняваме като летателни качества:https://m.youtube.com/watch?v=OySOOidAGDsИ едното и другото са демонстрации на летателни качества. Сравнението е ... нещо като между несравними неща... По-интересното за нас е, че имаме самолети от първия крип, но ги изхвърляме, за да купим като този от втория... ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Не знам какво дъвчат червенонезнамквоситам, аз се завимавам с други, по-травиални, материални и прагматични неща - прайм кашони. Коментирах неколко конкретни факта от статията и публичното пространство: моделът на ф-16, който искаме да купуваме, не се произвежда за американскити ВВС. Те вече изваждат поетапно този самолет от употреба. Модификацията "Блок 70/72" е специално адаптирана за външния пазар и по-точно - за бедни държави, които не могат да плащат за Ф-22 и Ф-35. Затова всичко, което представители на ЛокхийдМартин говорят за него, е в бъдеще време - ще се произвежда едикъде си. Проблемът е в цената - нашето МО иска с 1.8 млрд. лв. да купи 8 нови самолета, а на този етап тези пари са малко над половината, което искат американците за такава доставка на самолети, произведени в САЩ. Същото е и с други потенциални клиенти, които са се ориентирали към Ф-16 с идеята да минат по-тънко, но са разочаровани - бачкерите в заводите в Тексас и Ю. К. взимат едни и същи заплати, независимо дали произвеждат Ф-16 или Ф-35 и заводът в Индия се явява идеалното решение... ако стане... Нема лошо, но ние имаме две опции: или да си платиме за сглобени в САЩ самолети, или да чакаме такива от завода в Индия на компромисна цена. Ти как мислиш, че ще постъпят нашите сделкаджии? В този смисъл са ми и коментарите от по-долу. В подкрепа на това е и изказването на човека от ЛМ, както и заглавието на статията. Ще правят завод за самолет, който ще се произвежда за определен, да кажем - второстепенен за американците пазар. Недвусмислено, ясно и категорично казано - заводът в Индия ще произвежда ф-16 Блок 70/72 за цял сват. Точка! А точно този модел на Ф-16 наистина никой нито е купувал и ползвал, нито още физически е придобил - той е разработен за такива като нас - старият, пенсиониран от USAF дедо сокол-биткаджия с нова авионика. И освен прототипи за показване, в момента е само на хартия в преговорните и търговски документи между ЛМ и проекто-клиентите. Тва е. А вие си продължавайте да си обяснявате колко са зле руснаците - това си е ви е основната грижа... ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години те ти да видиш :https://***.youtube.com/watch?v=WQ1rYD13n0Mпо принцип е голяма мания , много е зарибяващо ако те влече авиация и техника и да те сърбят ръцете .... е требва да си си насмогнал на масрафа дето се вика :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години паххахаххааа ... това клипче е на RC модел , радиоуправляем модел ... вярно не е от хартия , правят се от балса и депрон . м/у другото е много зарибяващо хоби . голям кеф е . аз навремето правех ракети и изстрелвах . пробвах и с авиомодлизъм ама попаднах в грешен клуб при грешен човек и това ме отказа ... наскоро пак се зазяпах по такива модели ама не ми остава време , иска се доста свободно време :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години докога червеникотиквениковчетата ще дъвчат една и съща опорка . няма такъв завод , няма такъв самолет . всичко е на хартия , всичко е *** ... :))) в един глас ...значи това си е действащ център в Грийнвил :http://wikimapia.org/1194441/South-Carolina-Technology-Aviation-Center-SCTACтам и в момента си е военно летище , има сервизен център на армията и се обслужват военни хеликоптери . линия/съоръженията служещи за производство на Ф-16 просто ще бъдат преместени от един съществуващ хангар във Форт Уърт в друг съществуващ хангар в Авиационния център в Грийнвил ... кое е на хартия мили червенотиквениковчета ?! 180-200 човека произвеждат по един Ф-16 на ден :)))като става въпрос за индийския завод , по принцип Lockheed Martin имат опит в такова изнесено производство . такива съоръжения са изграждани в Белгия, Холандия, Турция и Южна Корея ... зашо не и в Индия . все пак иде реч и за бъдещи поръчки , искат около 700 самолета :)))и последно , за незапознатите със съвременното производство по принцип . за създаването на Ф-16 се ползват 450 доставчици от САЩ и още 42 държави ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Хиперболизираш ме значи ;) стара комундрелска практикане, не викам това- че хабер си нямат; а че (сега) не могат да си произведат бройките( и двигателите) - за да докарат напудрените си параметри ( и сделки с трети страни)а фигурите на тоя М29 са много красиви наистина - както и самият той... и при 'честна' битка 1:1 вероятно ще има превъзходство - ама при реални бойни мисии няма честна битка, никой не лети сам като вълк-единак, а по 4 и по 8 и първо си казват думат Ауакси, дейта линкове, фазирани радари(все неща дето московците и те ги имат ама дали на всичките си самолети).... дълги и къси ракети ...и чак тогава който е оцелял и смел/глупав достатъчно ще се пробва в 1:1пс.дизайна е краднат не вектора отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Я фърли едно око на един такъв хартиен та шак с "откраднати от раптор вектори" - аз се чудех на какво ми прилича - сигурно съм гледал и раптори така да летят.... на сън... ;) :lol:https://m.youtube.com/watch?v=uSySd3jpv-gИ това е МиГ-29, дето не си знае годините и такива спецове като тебе го класифицираха като негоден за високите цели пред българската авиация... :lol: А новите, дето сега си ги правят требва да са още по-хартиени... :lol: отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Викаш - *** абер си немат от правене на бойни самолети...? Сичко им е хартиен та шак...? Да се чуди човек с кого великите американци вече 60-70 годин се дебнат и надпреварват в тая област? Сигурно с шведите и французите? А може и с китайците, дет още си купуват самолети от Русия за шаблони... Ама кат те гледам, си верваш, а сигур и Стоенча ти верва... ;) :lol: отговор Сигнализирай за неуместен коментар