Изпадналният в криза автомобилен производител Peugeot Citroen планира да съкрати във Франция между 8000 и 10 000 работни места – с два пъти повече, отколкото бе предварително планирано. Това означава, че до десет на сто от служителите на Peugeot във френските заводи могат да загубят своите работни места, съобщават вестник Les Echos и информационна агенция Bloomberg, позовавайки се на синдикални кръгове.
През изминалата седмица представител на синдикатите вече заяви пред Ройтерс, че главният изпълнителен директор Филип Варен е настроил служителите за още по-тежки съкращения и е обявил нови мерки за икономии.
До този момент компанията, която в Европа е в един алианс с компанията-майка на Opel - General Motors, планираше да спести от разходи за цялата финансова година до 1 млрд. евро. Подобно на Opel, и Peugeot е сред губещите от еврокризата и се бори със свръхкапацитети заради спадащото търсене. През юни на родния си пазар във Франция компанията отчете спад на продажбите от 9,5% за двете си марки.
Със своя неотдавна сключен алианс Peugeot и GM планират преди всичко да намалят разгодите си. В бъдеще двете компании ще ползват общи платформи и технологии, както и ще закупуват заедно материали. В понеделник GM прехвърли по-голямата част от логистичната си дейност за Европа на дъщерна на Peugeot компания.