fallback

Готова ли е Puma да надвие Adidas и Nike като спонсор на Световното по футбол

Германската компания запазва проста стратегия - тя залага на бутонки в различни ярки цветове

15:31 | 10.06.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Германската компания за спортни облекла Puma e наясно, че не може да се конкурира с Adidas и Nike в надпреварата за спонсорите на Световното първенство по футбол в Бразилия. Ако говорим във футболни термини, Puma е Австралия, която играе мач срещу Аржентина, пише BusinessWeek. 

В рамките на Световното първенство по футбол Puma ще облече отборите на Италия, Швейцария, Алжир, Камерун, Гана, Кот д’Ивоар,Чили и Уругвай. Nike работи с тимовете на Бразилия, Португалия и Холандия, докато екипът на Adidas си партнира с Германия, Аржентина и Испания. Въпреки очевидните разлики, все пак има няколко плюса да си в отбора на Puma. Швейцария, например, е в относително слаба група и има прилични шансове за продължаване отвъд груповата фаза.

Бутонките обаче са премет на друга история и са нещо специално в спонсорството на събитието. FIFA заяви, че те са сред елементите от екипировката, които не трябва да бъдат задължително произведени от една и съща компания. С други думи, различните играчи са свободни да носят каквито бутонки пожелаят.

Тук вече Pima влиза сериозно в играта. Марката може бъде показана само три пъти на тениските на Алжир в рамките на първенството (ако приемем, че отборът отпадне след груповата фаза, б. ред.), но е сключила няколко ключови партньорства, за да се увери, че нейните бутонки ще отидат при най-талантливите играчи.

Испанският плеймейкър Сеск Фабрегас ще носи обувки от Puma, както и аржентинският нападател Серхио Агуеро, германският халф Марко Ройс и французинът Оливие Жиру. Puma си партнира и с италианеца Марио Балотели, който се очаква да се представи добре в Бразилия.

Докато Nike и Adidas са се фокусирали върху ултра леки синтетични материали и специално изработени елементи за обувките, Puma запазва проста стратегия - тя залага на бутонки в различни ярки цветове.

“В крайна сметка точно това е причината, поради която избрах да бъда с Puma. Те се осмеляват да бъдат различни”, посочва Балотели.

Всъщност за Puma не е необичайно едната бутонка да е розова, а другата синя. Тези обувки не само ще бъдат незабавно разпознаваеми на екрана, но и са мечта за мениджърите по доставките. При вземането на решения за производството и разпространението компанията трябва да се притеснява само за три различни модела - много скъп чифт (200 долара), евтин (75 долара) и среден вариант (185 долара).

Серията Battle-Pack на Adidas включва пет различни вида маратонки и е доста по-объркваща.

Защо не сме чули повече за това? Puma не иска да потъне сред маркетинговите кампании на Adidas и Nike, твърди главният изпълнителен директор на производителя Бьорн Гулден. По думите му компанията ще изчака до края на Световното първенство по футбол, за да стартира голямата си рекламна кампания. Тогава рекламното време и пространство ще са много по-евтини, ще бъде сезонът за завръщане към училище, а съответно и към футбола.

В този спорт този ход носи названието контраатака. Nike и Adidas би трябвало да са достатъчно запознати с него и да внимават...

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:04 | 09.09.22 г.
fallback