Във фабриката на Jameson в Корк, Ирландия, датираща от XVIII век, най-големият производител на ирландско уиски залага бъдещето си на ново съоръжение с три дестилационни инсталации за производството на спиртни напитки.
Дестилерията е ключът към постигането на амбицията на Jameson да удвои продажбите си до повече от 1 млрд. евро до 2020 г. Собственикът на компанията Pernod Ricard твърди, че ще се опита да стесни пропастта между себе си и американския гигант Jack Daniel's, пише Bloomberg.
“Нашата дългосрочна цел определено е да бъдем разпознаваеми в цял свят като марка, голяма колкото Jack Daniel's”, заяви Тиери Бийо, ръководител на бранда в Pernod Paris. В интервю за агенцията той разкрива, че голяма част от това ще бъде постигнато чрез растеж в САЩ, а по-късно и в Азия.
Основаната през 1780 г. марка Pernod се ражда повече от 80 години по-рано от американския си конкурент. Миналата година Jack Daniel's продаде 13,2 млн. кашона от по 12 бутилки, посочва компанията за проучвания International Wine & Spirits Review. От своя страна Jameson успя да продаде 4,3 млн.
Pernod се надява, че увеличаването на търсенето на ирландско уиски в световен мащаб, което изпреварва растежа на международния пазар на спиртни напитки, ще даде на компанията шанс да преодолее огромната пропаст.
По-младите потребители
Jameson e фокусиранa основно върху САЩ и Южна Африка, но има огромен неизползван потенциал в други страни, твърди анализаторът от Sanford C. Bernstein Тревър Стърлинг.
Догонването предполага компанията да се опита да привлече по-младите потребители в световен мащаб, обясни Бийо. Но това означава и инвестиции. Миналата година Jameson приключи план за 100 млн. евро за удвояването на капацитета на дестилерията си в Мидълтън. Освен това похарчи още 100 млн. евро за пространство, в което уискито да бъде оставяно да узрее.
Jameson има потенциала да изравни позициите си с Jack Daniel's, твърди Спирос Маландракис, анализатор в компанията за проучвания Euromonitor. По думите му в момента Jack Daniel's се бори с много конкуренти на пазара на уиски, включително специалните бутикови марки. Същевременно Jack Daniel's се възползва от огромния ръст в търсенето на уиски като цяло.
За да запази водещата си позиция на американския пазар на уиски, собственикът на Jack Daniel's – Brown-Forman – миналата година заяви, че ще инвестира повече от 100 долара, за да купи нови дестилационни инсталации и бурета. В момента Jack Daniel's разполага с 12% дял от пазара, докато този на Jameson е едва 3,7%, сочат данни на IWSR.


Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
АПС с очакване вотът на недоверие да е успешен
Украйна потвърди: Неизвестни дронове са преследвали самолета на Зеленски
Ванс: САЩ се надява на "добри новини“ за уреждането на конфликта в Украйна
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
преди 11 години А, недей така! "Обществените" си задължения никога не сме ги занемарявали, за сметка на "битовите" . (има малка армия от кръчмари и редовни посетители, които могат да потвърдят думите ми;))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години До SSIW и georgi:Битовки! :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Това сигурно са били някакъв елитен корпус "императорски пиячи", които ги показват по изложения, демек: " И ние можем!" ;) От 130 милиона нация, все ше намерят 10 човека , на които нивото на алкохол-дехидрогеназата, да е 2-3 пъти по-висока от стандарта за расата ;)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Ба не могат да пият жълтите викаш:))) Пият като руснаци бре.. Наскоро пих с едни японци... Да ти кажа.. едва ги бих, а и аз като теб, за цяла вечер бултилка Джак си я оправям спокойно. Иначе.. според мен Джеймисън ше си отстанат с мечтите да стигнат Джак. Няма ирландско уиски , което да бие дори и олд номер 7, да не говорим за елексира Сингъл Барел... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Наздраве! (докато се обяснявам , забравих за обноските ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години ... голяма част от това ще бъде постигнато чрез растеж в САЩ, а по-късно и в Азия.-Ей това е хватката, ако може да убедят всеки китаец да обръща по 50 грама вечер (щото жълтите братя им е слаб ангела не моат повече;) ... ехеее къде ше фръкнат продажбите! Аз примерно мога да се справя и с цяло шише, ама колко са такива като мене ? Очевидно е, че трябва да градят експанзионистичната си стратегия около таргет, с профила на масовия консуматор ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар