Имаше време, преди около 20 години, когато музикалната индустрията смяташе, че е измислила начин да получава пари всеки път, когато някой си купи устройство, позволяващо дигитално копиране на музика. Нещата не се случиха точно така, но изглежда никой не беше казал на Алианса на изпълнителите и звукозаписните компании.
На 25-и юли групата заведе дело срещу производителите на автомобили Ford Motor, General Motors и две компании, които създават устройства, позволяващи на хората да слушат в колит си компактдискове, които сами са направили, пише BusinessWeek.
Звукозаписните компании твърдят, че това е нелегално, тъй като не получават средства за подобна дейност, ето защо сега търсят неизплатените си възнаграждения и настояват да получат обезщетение. Едно от исканията е за получаването на 2 500 долара за всяко музикално устройство, което подсъдимите са поставили в колите.
Делото се съсредоточава върху закон от 1992 г., наречен „Audio Home Recording Act”. По това време музикалната индустрията се чувствала заплашена от развитието на технологиите, които дават на всички неограничената възможност да копират дигитално музика. Ето защо индустрията настоява за приемането на закон, който да постави ограничения върху устройствата, които могат да копират музикалните произведения.
Съгласно него музиканти и звукозаписни компании ще получават възнаграждения, идващи от продажбата на такива устройства. Самите машини пък трябва да разполагат с технология, която прави възможно въпроизвеждането на музика само от оригинални, купени от магазина, компактдискове.
Тъй като много видове устройства позволяват създаването на дигитални копия на музика, технологичните компании искат да се уверят, че персоналните компютри не са засегнати от новия закон. Това води до всякакви видове изключения, включително и за всякакви устройства, които са много продавани. През 1999 г. Федералният съд прие, че устройствата, които копират музика върху хард дискове, не са обхванати от закона.
Най-известното подобно устройство – iPod на Apple, излезе две години по-късно и шокира музикалната индустрия, тъй като компанията не плащаше такси на звукозаписните компании.
Вероятно те няма да получат нищо и от автомобилните компании, твърди Бил Херман, асистент в Hunter College и автор на „The Fight Over Digital Rights”.
“Това е просто един iPod, вграден в кола, а iPod не влиза в регулацията, така че е глупаво да се твърди, че тази аудио системата в колите е регулирана от закона“, допълва той. „Ако GM наистина трябва да плати по 2 500 долара на устройство, тогава Apple дължи колкото БВП на малка държава“, казва Херман.
Законът направи така, че даде изрично право на хората да правят дигитални копия на музика за лична употреба, а това успокои хората, които се притесняваха за правенето на копия на колекцията си от дискове.
Napster, един от големите злодеи в дигиталната музикална ера, дори се опита да се позове на закона в своя защита, въпреки че не успя да го използва в своя полза.
Ако GM и Ford не трябва да плащат авторски и лицензионни възнаграждения, тогава кой трябва да го направи?
Алиансът твърди, че някои компании трябва да плащат, макар че не посочва какви са те. Херман предполага, че това компаниите да знаят, че ще трябва да се сблъскат с доста такси, ако спрат плащат, е основната цел на закона.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?