Тъй като приходите от музикален стрийминг растат, музикантите започват да мислят все повече за това как техните звукозаписни компании и издатели ще разпределят плащанията, свързани с тях, пише Wall Street Journal.
По принцип лейбълите плащат на музикантите отчисления за всяко изтегляне на техни песни от интернет или при всяка продажба на диск. Артистите получават между 10 и 20% от приходите в зависимост от това колко са известни. Но когато става дума за стийминг чрез Spotify или други подобни услуги, не е съвсем ясно какъв дял от приходите на лейбъла трябва да получават музикантите, особено когато звукозаписните компании понякога прибират повече пари над реалните възнаграждения, тъй като споразуменията за правата често са свързани с плащането на предварителни минимални гаранции.
Големите звукозаписни компании най-често прилагат съществуващите вече системи за отчисления и за стрийминг, но всъщност се забелязват големи различия в плащанията на различни артисти. Някои изпълнители са започнали да преговарят да запазят за себе си 50% от приходите от стрийминг. Те твърдят, че лицензирането на музиката им към подобни услуги се доближава до пускането на музикалното произведение във филм или реклама, а в такива случаи те обикновено получават половината средства.
Някои независими лейбъли предлагат разделяне 50 на 50 на приходите от стрийминг на всички свои музиканти, макар че една от най-големите компании - Beggars Group, заяви наскоро, че ще сложи край на тази практика, защото ѝ струва прекалено много.
Всъщност абонаментните музикални услуги генерираха 1,1 млрд. долара миналата година за звукозаписните компании. За сравнение, преди година сумата беше 734 млн. долара. Данните не включват общите минимални гаранции, плащани на лейбълите, твърдят от Международната федерация на звукозаписната индустрия. Въпреки че все още е малък, стриймингът с абонаменти е най-бързо развиващият се сегмент от звукозаписния бизнес. Същевременно продажбите на дискове продължават да отбелязват спад. Онлайн продажбите също отстъпват.
Ето защо изпълнителите са по-склонни да преговарят за получаването на по-висок процент от приходите от стрийминг, отколкото за по-голям процент от парите от продажби, отчасти защото разходите за стрийминга са по-ниски, твърди музикалният адвокат Доналд Пасман.
“В момента сме в ранна фаза [на стрийминг технологията] и изпълнителите не получават парите, които мисля, че ще започнат да получават с течение на времето“, коментира той.
Един от обсъжданите въпроси включва специална част от бизнеса, наречена „breakage”. Става дума за случаите, в които средствата, които идват като авансово плащане от страна на музикалната услуга към звукозаписната компания или издателя, надвишават тези, получавани от авторски и лицензионни възнаграждения. По-трудният въпрос, който излиза на преден план, е как точно да бъдат разпределяни тези пари.
Някои мениджъри на стрийминг услуги посочват, че е обичайно големите звукозаписни компании да изискват аванси, които са далеч по-големи от това, което те биха могли да спечелят от реалните възнаграждения от използване на музика. Въпреки че за най-успешните стрийминг услуги като Spotify е необичайно да плащат допълнително, за малките стартиращи компании тази практика не е нещо нетипично. Причината за това е фактът, че те трябва да си подсигурят правата за музиката, тъй като се борят срещу доста по-големи конкуренти.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?