IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Младежите - новото предизвикателство пред McDonald's

Младите хора се насочват към други вериги за бързо хранене, търсейки по-здравословни алтернативи

14:38 | 25.08.14 г. 4
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Основаната през 1993 г. Chipotle има повече от 16 000 ресторанта в САЩ, а пазарната ѝ стойност е около 21 млрд. долара. Five Guys, която е създадена преди 28 години, пък разполага с 1000 заведения.

Миналия месец списание Consumer Reports разкри проучване, направено сред 32 000 души, показващо, че потребителите смятат McDonald’s за мястото, предлагащо най-лоши на вкус сандвичи, в сравнение с тези на други 19 вериги за бързо хранене.

Компании като Chipotle и Panera също се опитват да си създадат имидж на социално отговорни марки, за да се харесат на повече млади хора. За целта те предлагат органични съставки и свинско месо от “естествено отгледани” прасета.

По думите на Ийстърбрук McDonald’s разработва мобилни приложения, които ще дадат на клиентите достъп до информация, свързана с нейната социална отговорност.

“Това, което трябва да направим, е да намерим интересен и ангажиращ начин да споделим тази информация с младите хора”, твърди той.

Но адаптирането към новите конкуренти е трудно за такъв гигант и неговата огромна и сложна верига за доставки. По-свежите съставки и възможността за персонализирани менюта могат да се харесат на някои клиенти, но да отчуждят други заради увеличаването на цените или забавянето на процеса по приготвяне.

Някои анализатори и инвеститори смятат, че McDonald’s е твърде голяма, за да прави значими промени в своите ресторанти в САЩ. Скот Ротборт, президент на LakeView Asset Management, който по-рано тази година продава акциите си в McDonald’s, твърди, че компанията трябва да направи нещо смело, за да даде тласък на растежа си, като придобиването на друга верига за хранене.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:58 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

4
rate up comment 13 rate down comment 3
RedBot
преди 9 години
Такава смрад се носи от тия закусвални, че не знам, колко трябва да ти е изпържен мозъка за да хапнеш от техните ***.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 9 rate down comment 7
melon
преди 9 години
Не ги отписвайте Макдоналдс...Числата са им добре... А и винаги може да се промени продукцията.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 20 rate down comment 2
THE TRADER
преди 9 години
Макдонълдс трябва да се забрани със закон!!! Не продукти, не здравословно... в техните ***, които продават, няма нищо!!! Ако схрупаш крака на една табуретка, може да извлечеш много повече хранителни вещества за организма си от това, което те ти продават за истински пари...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 18 rate down comment 2
Натрий
преди 9 години
Не е въпросът Макдоналдс да си "оправи имиджа", а да си оправи продуктите. Т.е. по-малко маркетинг и ПиАр и повече естествена храна.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още