fallback

"Войната на чантите" достигна до примирие

LVMH и Hermes сключиха споразумение, което ще трае пет години

14:59 | 04.09.14 г.

Дълга и ожесточена битка, обхванала индустрията с луксозни стоки и разединила две от най-богатите фамилии във Франция, достигна неочакван обрат в сряда, когато LVMH и Hermes сключиха примирие, предава Ройтерс.

Според условията на сделката LVMH, най-голямата луксозна група в света, контролирана от най-богатия французин – Бернар Арно, се съгласява да се откаже от по-голямата част от своя 23,2% дял в Hermes и да не придобива дялове в нейните по-малки конкуренти в продължение на пет години.

Това премахва възможността LVMH да отправи оферта за пълно поглъщане на 177-годишния производител на чантите Birkin и Kelly.

Цените на акциите на Hermes отчитат спад с 10 на сто до 236,5 евро за брой в ранната търговия в сряда, заличавайки 2,8 млрд. евро от нейната пазарна стойност – еквивалент на около 350 000 чанти Birkin със средна цена 8000 евро. Hermes затваря със спад от 3,5%.

Сделката, според която LVMH се съгласява да преразпредели дела си в Hermes на своите акционери, приключва четиригодишната битка между титаните в света на лускозните стоки, наречена от медиите „войната на чантите“.

През 2010 г. LVMH, която продава чанти с марките Christian Dior и Louis Vuitton, коняка Hennesy и шампанското Dom Perignon, разкри, че притежава 17% дял от Hermes.

От своя страна Hermes, която е последната голяма луксозна независима група във Франция и все още е контролирана от фамилията, която е създала, яростно протестира срещу случващото се.

Според френското списание Challenge фамилията Хермес е четвъртата най-богата във Франция, а състоянието ѝ е оценявано на 19 млрд. евро. Арно пък притежава богатство на стойност 27 млрд. евро.

Арно отдавна се насочва към Hermes, тъй като тя е смятана за една от лускозните марки, които най-добре се справят със спадовете, а нейните продукти все по-често са разглеждани като инвестиции и са представят добре на пазара на стоки втора употреба.

Сделката бележи първия път, в който Арно, чиято група LVMH е придобила повече от 60 марки през последните две десетилетия, изостава в преследването на своята цел – Hermes. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:15 | 14.09.22 г.
fallback