fallback

Графика на деня: Плочите се връщат към живот

Въпреки това те носят само малка част от приходите на музикалната индустрия

16:11 | 25.11.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Докато целият свят говори за Spotify, Pandora, iTunes и други дигитални музикални услуги, отдавна забравен носител на музика се връща към живота – плочата. 

През 2013 г. в САЩ са продадени 6,1 млн. албума на винили, което е значително повече от бройката им през 2005 г. и 2006 г., когато продажбите не достигнаха дори милион, пише Statista.

Същата тенденция се забелязва във Великобритания и Германия, където продажбите на дългосвирещи албуми скочиха до най-високите нива от началото на 90-те години.

Световните продажби на плочи достигнаха 218 млн. долара през последната година и едно е сигурно – възходът на винилите продължава и през 2014 г.

Има няколко възможни причини за внезапното възраждане на дългосвирещите албуми. Музикалните фенове винаги са ценили топлия, органичен звук на виниловите записи, но появата на дигиталната музика доведе до спад в продажбите на плочи. Голяма заслуга за това имат стрийминг услуги като Spotify, които направиха музиката достъпна и отнеха част от удоволствието от притежаване на албум на материален носител.

За тези, които предпочитат да притежават музика на физическо копие, плочите могат да имат по-голяма стойност, отколкото дисковете. Да не забравяме, че продажбите на дискове напоследък са изключително слаби.

Освен това много звукозаписни компании продават винилни записи с кодове за сваляне от интернет, благодарение на което купувачите получават най-доброто от двата свята, сдобивайки се с плоча. Освен акустичното удоволствие от плочата те получават удобството да изтеглят музиката и в MP3 формат.

И все пак продажбите на плочи все още носят само малка част от приходите от музика.

На графиката можете да видите статистика на продажбите на плочи от 1997 г. насам.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:28 | 24.08.22 г.
fallback