IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Умират ли физическите носители на музика?

Голяма част от потребителите купуват музика на касети, дискове и плочи само заради колекционерската им стойност

12:41 | 16.04.14 г.
<p>
	<em>Илюстрация: sxc.hu</em></p>

Илюстрация: sxc.hu

Един от всеки десетима младежи във Великобритания си е купил аудиокасета през последния месец, сочи ново проучване, направено сред 2030 души. Резултатите от него показват, че физическите формати все още са по-популярни от свалянето на музика от интернет, съобщава BBC.

През последната година 57% от анкетирани са се сдобили с компактдиск, докато 39 на сто са си купили дигитална музика.
Според ICM Group, която е направила проучването, популярността на физическите носителите отчасти се дължи на факта, че те могат да се колекционират.

Резултатите сочат още, че 15% от хората купуват дискове, плочи и аудиокасети, без да имат намерението някога да ги слушат. Идеята им е просто да ги притежават като физическо копие. Морис Файлс, който е част от екипа, работил по проучването, твърди, че в момента касетите имат преди всичко колекционерска стойност.

Повече по половината хора, които са си купили плоча, 48% от сдобилите се със CD и 23 на сто от тези, които са си взели аудиокасета, нямат никакво намерение да ги слушат някога. Това поведение е особено разпространено сред младите хора. Повече от една четвърт от младежите между 18 и 24 години си купуват музика, само за да я имат на физически носител.

„Въпреки че можем да съхраняваме музиката си на компютър или в облака, голяма част от хората, купуващи музика, продължават да си взимат физически носители“, твърди Файлс. По думите му все още има търсене на промоционални копия и колекционерски издания.

Проучването сочи, че по-възрастните хора са склонни да харчат повече за музика онлайн, отколкото в магазина. При 18-24-годишните обаче се забелязват доста близки резултати. 30% от тях харчат пари в музикалните магазини, а 34 на сто предпочитат да купуват музика онлайн.

Миналата година именно тази възрастова група стана причина за нарастването на популярността на плочите. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:05 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още