fallback

Starbucks залага все повече на онлайн плащанията

Компанията се радва на увеличение на печалбата през фискалното тримесечие

11:42 | 23.01.15 г.

Starbucks нае дългогодишния лидер в технологичната индустрия Кевин Джонсън на ключови постове, пише Wall Street Journal.

Джонсън, който е бивш главен изпълнителен директор на Jupiter Networks, е работил 16 години в Microsoft. Сега той поема щафетата в Starbucks, където ще бъде президент и оперативен директор. Джонсън встъпва в длъжност официално от 1-ви март.

Назначението пък отразява желанието на компанията да акцентира върху дигиталните плащания и други нововъведения, които да стимулират растежа ѝ.

Кевин Джонсън е член на на борда на директорите на Starbucks от 2009 г. насам. Той ще наследи Трой Алстед, който по-рано този месец обяви, че напуска фирмата след 23-годишен стаж в нея, за да прекарва повече време със семейството си.

Ръководителите на Starbucks заявиха, че компанията трябва да се адаптира към преминаването към онлайн покупките, за да помогне на потребителите да станат по-ангажирани с марката и да купуват повече от нейните продукти.

През декември компанията стартира пилотен проект, който позволява на потребителите да правят поръчки през мобилните си телефони и да ги вземат от някой от 150-те търговски обекта на Starbucks в Портланд, Орегон.

Резултатите от първите два месеца на проекта са окуражаващи, твърди главният финансов директор Скот Моу. По думите му Starbucks планира да разшири услугата, обхващайки общо 600 заведения в Северозапада.

Фирмата се надява, че новата инициатива ще помогне за растежа на продажбите ѝ.

Дигиталните решения на Starbucks помогнаха на компанията да повиши печалбата си през първото фискално тримесечие, приключило на 28-и декември. За периода фирмата отчита печалба в размер на 983,1 млн. долара, или 1,30 долара за акция. Това е повече от миналогодишните резултати – 540,7 млн. долара, или 71 цента за акция.

Приходите ѝ пък се увеличиха с 13 на сто до 4,8 млрд. долара, с което оправдаха очакванията на анализаторите.

Дългосрочната стратегия на Starbucks е да повиши продажбите си и да започне да привлича повече клиенти в по-късните часове на деня. За целта тя има нови предложения, включващи храни и напитки, отговарящи за този времеви диапазон. Освен това компанията планира да отвори още заведения в САЩ и в чужбина, включително да създаде нови търговски обекти, в това число и магазини за чай.

Веригата потвърди голяма част от финансовите си цели за текущата фискална година, но промени прогнозата за печалбата си на акция. За тримесечието, приключващо в края на март, компанията прогнозира печалба от акция в размер на 64 цента. Анализаторите, анкетирани от Thomson Reuters очакват тя да е 68 цента.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:07 | 13.09.22 г.
fallback