Spotify най-сетне стартира голямата си експанзия в Азия. Близо две години след като пусна услугата си в страна от региона и близо четири години, след като стъпи за първи път на континента, музикалната стрийминг услуга потвърди, че планира в края на март да започне да оперира и в Индонезия, пише TechCrunch.
Индонезия може да има голям потенциал за развитие на Spotify. Очаква се 20% ръст на продажбите на смартфони в страната през тази година, тъй като нейното население от 250 млн. души все повече използва новите технологии.
Още през миналия октомври TechCrunch писа, че Spotify планира да стартира работа в Индонезия и Япония, като в Токио компанията вече създаде свой офис. Един от знаците за новите начинания на компания е фактът, че Spotify сключи споразумение за партньорство с ключовото японско приложение за изпращане на съобщения Line.
Отвъд тази сделка в момента Spotify търси хора за 12 свободни позиции в Япония, включително за ръководител на маркетинговия отдел, на отдела по комуникации и мениджър социални мрежи.
Забавянето на старта на дейността в Япония се дължи на предизвикателствата, които пазарът поднася на стрийминг платформите, тъй като компактдисковете все още доминират в статистиките за музикални продажби.
Spotify отказва да коментира плановете си за Азия, но източник, близък до компанията, твърди, че тя проучва пазара и в Индия. Apple Music предоставя своята услуга там от миналото лято, но като цяло музикалният мобилен бизнес там е доминиран от местни имена като Saavn и Gaana.
Азия отбелязва един потенциално важен фокус за Spotify, която вече има 30 млн. абонати на своята платена услуга.