Най-голямата компания за хранителни продукти в света - Nestle SA, продължава да отчита ръст на приходите въпреки продължаващия ценови натиск. Особено добре са се развили продажбите на кафе и продукти за домашни любимци, пояснява швейцарската компания в отчета си, цитирана от Bloomberg.
Ръстът по отношение на приходите от продажбите на органична база, важен показател за базирания във Вьове, Швейцария, производител на кафето Nespressо и шоколада Cailler, се забавя до 3,9 на сто от 4,4 на сто година по-рано. Анализатори обаче очакваха той да е в размер на 3,65 на сто.
В абсолютна стойност приходите от продажба на продукти с марките Maggi, KitKat или Nespresso остава на същото ниво отпреди година - 20,9 млрд. франка (19,2 млрд. евро). Не на последно място причината е силният швейцарски франк.
Същевременно компанията потвърди досегашната си прогноза за 2016 г. - за органичен ръст на нивото на предходната – 4,5 на сто. Най-голямата компания за хранителни продукти в света представи тези прогнози за продажбите през февруари, като те останаха под оценките на анализаторите, а това увеличи натиска върху главния изпълнителен директор Пол Бълке да открие нови сфери на растеж, докато пристъпва в последната част от мандата си.
Той се опитва да разшири Nestle и да придобие компании в областта на грижата за кожата и хранителните добавки, за да намали зависимостта на компанията от предизвикателната за растежа индустрия с пакетирани храни. Nestle е под натиск да се откаже от целта си за дългосрочен среден растеж на продажбите от 5-6%, останала от времената на една по-инфлационна икономика, казват анализатори от Jefferies.


Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица