Най-голямата компания за хранителни продукти в света Nestle прогнозира продажби за 2016 г. под оценките на анализаторите, което увеличава натиска върху главния изпълнителен директор Пол Бълке да открие нови сфери на растеж, докато пристъпва в последната част от мандата си, съобщава Bloomberg.
Ръстът на приходите ще бъде подобен на растежа от 4,2% на органична база за миналата година, най-бавния от шест години, заяви базираният във Вевей, Швейцария, производител на кафето Nespresso и бебешката храна Gerber в четвъртък. Nestle отчете и годишна печалба под прогнозите и разочарова онези инвеститори, които очакваха изкупуване на акции. Акциите на компанията поевтиняха с 3,4%, което е най-стръмният им спад от август насам.
„Разочароващ край на годината за Nestle”, пише Джеф Стент, анализатор в Exane BNP Paribas. “Насоките не успяват да впечатлят, макар да са реалистични, а няма и обратно изкупуване“.
Бълке се опитва да разшири Nestle и да придобие компании в областта на грижата за кожата и хранителните добавки, за да намали зависимостта на компанията от предизвикателната за растежа индустрия с пакетирани храни. Nestle е под натиск да се откаже от целта си за дългосрочен среден растеж на продажбите от 5-6%, останала от времената на една по-инфлационна икономика, казват анализатори от Jefferies.
За втора поредна година Nestle не споменава дългосрочната си цел в годишните си резултати. Производителят на KitKat не успява да постигне целта си през половината от осемте години, през които Бълке е главен изпълнителен директор.
„Очакваме търговската ни среда през 2016 г. да бъде подобна на тази през предишните години с дори по-слабо ценообразуване“, каза Бълке. Ценообразуването е увеличило продажбите за 2015 г. с 2 процентни пункта.
Търговската оперативна печалба се е понижила до 13,4 млрд. франка, което е под оценките на анализаторите за 13,8 млрд. франка. Те очакваха органичен ръст на продажбите от 4,7% през 2016 г., посочва анализатор от Natixis. Органичният растеж не включва придобиванията, продажбите на активи и валутни влияния.
„Не сме свикнали представянето на Nestle да е средно“, казва анализаторът от Sanford C Bernstein Андрю Ууд. „Това обаче се случва все по-често“.
Unilever, производител на сладоледите Ben & Jerry и конкурент на Nestle, заяви на 19 януари, че се подготвя за по-трудни пазарни условия и висока волатилност през тази година.


Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ