fallback

Danone се насочва към органичните храни с придобиване за 10 млрд. долара

Чрез сделката с WhiteWave Foods френската компания иска да засили присъствието си в Северна Америка

12:03 | 07.07.16 г.

Danone придобива производителя на органични храни WhiteWave Foods за 10 млрд. долара, увеличавайки присъствието си на американския пазар, съобщава MarketWatch.

Френската компания за млечни продукти ще плати в брой по 56,25 долара за акция. Цената, която ще даде Danone достига 12,5 млрд. долара с включени дългове и някои други пасиви на  WhiteWave.

Емануел Фабер, главен изпълнителен директор на Danone, пое ръководството на компанията през октомври 2014 г. с обещанието да я върне към устойчив растеж, което включва и преразглеждане на бизнес модела в Китай.

Сделката за придобиването на WhiteWave е най-голямата за френската компания през последното десетилетие. Тя ще увеличи портфолиото си от висок клас продукти с нови марки, включително млякото Horizon Organic и бадемовото мляко Silk. 

WhiteWave, която е базирана в Денвър, Колорадо, е една от най-бързо развиващите се компании в сектора през последните години, благодарение на нарастващото търсене на здравословни и органични храни, трансформирали хранителната промишленост в САЩ. Фирмата отчита нетна печалба в размер на 168 млн. долара и приходи от 3,9 млрд. долара през 2015 г.

Френската компания Danone, чието портфолио включва марки като Actimel и Activia, очаква с новата си покупка да увеличи продажбите в Северна Америка до 22% от приходите спрямо 12% в момента.

Производителят на кисело мляко ще финансира сделката чрез дълг, като обяви, че очаква да увеличи оперативната си печалба с 300 млн.долара до 2020 г.

Сделката се очаква да бъде финализирана до края на годината. 

Цената на акциите на компанията нарасна с 3,7% след обявяването на новината за придобиването.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:55 | 13.09.22 г.
fallback