IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Резултатите на Danone надхвърлиха прогнозите на анализаторите

Органичният ръст на приходите е достигнал 3,5% през първото тримесечие на годината

11:37 | 19.04.16 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Най-големият производител на млека в света Danone отчете ръст на приходите за първото тримесечие над оценките на анализаторите, след като по-високите цени на млечните му продукти са компенсирали по-слабия обем, съобщава Bloomberg.

Органичният ръст на приходите е достигнал 3,5%, заяви компанията във вторник. Анализаторите очакваха повишение от 3,2%, сочи проучване на Bloomberg. Продажбите на пресни млечни продукти са се увеличили с 2,3% през тримесечието, подкрепени от повишаване на цените.

Главният изпълнителен директор Емануел Фабер планира промяна на стратегиите на млеката Activia и Actimel, за да насърчи продажбите на фона на мудното потребление в Западна Европа. Той обеща ръст на приходите на отдела за пресни млечни продукти до 3-5% до 2020 г. Акциите на компанията поскъпнаха с 0,3% до 62,52 евро за акция при отварянето на борсата в Париж.

„Пазарът ще се фокусира върху по-добрия от очакванията органичен растеж на продажбите на млечните продукти“, казва Джон Кокс, анализатор в Kepler Cheuvreux в Цюрих. „Твърденията на Danone, че органичният ръст на продажбите в Европа се подобрява, са положителни. Очаква се промяната на стратегията да ги подкрепи“.

Въпреки това обемът на продажбите на млечни продукти спада. Доставките са се понижили с 2,1% през първото тримесечие след понижение от 0,6% през четвъртото тримесечие на 2015 г. 

Danone очаква органичният растеж на продажбите на млечни продукти в Европа да завърши без промяна в края на годината“, казва Робърт Валдшмит, анализатор в Liberum Capital в Лондон. „Това означава, че обемът вероятно ще остане отрицателен в Европа тази година, макар и по-добър от преди“.

Danone потвърди прогнозата си за ръст на продажбите от 3% до 5% на органична база тази година след повишение от 4,4% през 2015 г. - най-слабият от шест години. Компанията предвижда и подобрение на търговския оперативен марж.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:31 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още