fallback

Големите летни намаления на H&M са натежали на продажбите за третото тримесечие

Търговецът на дрехи на дребно обаче отбелязва, че есенните намаления са започнали добре

12:52 | 15.09.17 г.

Модната група H&M заяви в петък, че големите преоценки са ограничили оборота за третото тримесечие с 5%, но отбеляза, че есенните намаления са започнали добре, съобщава Ройтерс.

Вторият по големина търговец на дрехи на дребно след собственика на Zara Inditex отчете нетни продажби за 51,2 млрд. крони (6,4 млрд. долара). Анализаторите в анкета на Ройтерс очакваха продажби за 51,6 млрд. крони.

Растежът в местна валута е 4%, което е малко под прогнозата.

Продажбите през тримесечието бяха засегнати от значително по-големите летни разпродажби тази година, отколкото през същото тримесечие миналата година – както от гледна точка на броя артикули, така и на средната отстъпка на продукт – което забави ръста на приходите“, обясниха от компанията.

Положителното според тях е, че агресивните летни разпродажби са довели до по-добра позиция откъм инвентара преди четвъртото тримесечие и че есенните разпродажби са започнали добре.

Акциите на H&M поскъпнаха с 1,2% сутринта, като от началото на годината досега те отчитат спад от 15%.

Шведският търговец на дребно стартира няколко независими и предимно по-луксозни брандове през последните години, за да разшири клиентската си база, изправяйки се срещу все по-ожесточената конкуренция в основния си бюджетен сегмент. Веригата H&M обаче все още формира по-голямата част от продажбите.

H&M се опитва и да подобри позициите си спрямо чисто онлайн играчите, като Asos и Zalando, на пазар, който се трансформира по-бързо от очакванията на H&M.

Анализаторът от Societe Generale Ан Кричлоу коментира, че структурните предизвикателства, най-вече бързата онлайн промяна в младежката мода, натежават върху сравнимите продажби и оперативния марж на H&M.

“Сравнимите продажби на H&M страдат заради неоптимални онлайн предложения: в повечето страни онлайн [търговията] все още не е добре интегрирана с магазините, а безплатна доставка и безплатно връщане все още не се предлагат“, казва Кричлоу, която дава рейтинг „sell” на акциите на H&M.

“Маржовете на печалбата преди лихвите и данъците също са ударени заради липсата на стимулиращи ефекти върху сравнимите продажби. Виждаме как онлайн инвестициите и разочароващите сравними [продажби] ще ударят маржа на печалбата преди лихвите и данъците за известен период“, казва тя.

H&M ще публикува пълния си доклад за периода юни-август на 28 септември.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:19 | 12.09.22 г.
fallback