Допълнителните филиали и програмата за спестяване на разходите се отплащат на шведския моден концерн H&M Hennes & Mauritz AB.
През второто тримесечие (от началото на март до края на май) печалбата се покачва с 10 на сто до 7,71 млрд. шведски крони (почти 790 млн. евро), обяви в четвъртък втората по големина в Европа след лидера Inditex модна верига. Анкетирани от Ройтерс анализатори обаче очакваха значително по-слабо повишаване от едва 1,6 на сто.
Същият процентен ръст се отчита и за България, където компанията има 20 магазина към момента.Тук приходите скачат от 144 млн. крони (14,7 млн. евро) на 159 млн. крони (16,2 млн. евро) - 10% ръст.
Данните се посрещнаха повече от добре на борсата. Акциите скочиха с над 3 на сто.
Въпреки това обаче шведите изостават зад испанския лидер Inditex, компанията майка на Zara. Тя отчете ръст на печалбата от 18 на сто, преди всичко заради разширяването на онлайн бизнеса си.
Шведите са затруднени от отписвания, тъй като някои складове на компанията са задръстени от непродадена стока от зимния сезон. „Бизнесът във Великобритания, Скандинавия и Източна Европа, както и на някои обещаващи пазари, бе много добър“, обяснява главният изпълнителен директор Карл-Йохан Першон, цитиран в прессъобщението.
В САЩ, Китай, Холандия и Швеция обаче продажбите са се развили по-слабо.
Въпреки че изпитва трудности на развити пазари, H&M продължава да разширява бизнеса си на развиващи се пазари и да залага повече на електронна търговия – бизнес, който Першон определя като „много печеливш“.
През изминалото тримесечие H&M отваря онлайн магазини в Турция, Тайван, Хонконг, Макао, Сингапур и Малайзия. Сега онлайн магазини има на 41 пазара.
Същевременно групата навлиза с физически магазини и в Казахстан и Колумбия, като дебюти ще има и в Исландия, Виетнам и Грузия.
Tърговията на дребно с модни стоки преминава през период на сериозна трансформация поради увеличената дигитализация. Поведението и очакванията на клиентите се променят все по-бързо, като все по-голям дял от продажбите се извършват онлайн, отчитат от компанията. Според нея тази промяна предоставя големи възможности за H&M.
„Ние сме в силна позиция, с добре познати световни марки, подходящи както за физически магазини, така и за онлайн продажби, финансово силни сме и можем да инвестираме с необходимото темпо“, пише в отчета.
Компанията обяви ново разширяване с нови физически магазини с фокус върху растящите пазари – планира се около 500 нови магазина да бъдат отворени през годината. Същевременно групата продължава с оптимизирането и развитието на портфолиото на магазините, което включва реконструкции, преместване и допълнително пространство за магазини.


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил