IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Приходите на H&M в България скачат с 10% през пролетта

Бизнесът във Великобритания, Скандинавия и Източна Европа като цяло се развива доста добре

12:46 | 29.06.17 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Допълнителните филиали и програмата за спестяване на разходите се отплащат на шведския моден концерн H&M Hennes & Mauritz AB.

През второто тримесечие (от началото на март до края на май) печалбата се покачва с 10 на сто до 7,71 млрд. шведски крони (почти 790 млн. евро), обяви в четвъртък втората по големина в Европа след лидера Inditex модна веригаАнкетирани от Ройтерс анализатори обаче очакваха значително по-слабо повишаване от едва 1,6 на сто.

Същият процентен ръст се отчита и за България, където компанията има 20 магазина към момента.Тук приходите скачат от 144 млн. крони (14,7 млн. евро) на 159 млн. крони (16,2 млн. евро) - 10% ръст. 

Данните се посрещнаха повече от добре на борсата. Акциите скочиха с над 3 на сто. 

Въпреки това обаче шведите изостават зад испанския лидер Inditex, компанията майка на Zara. Тя отчете ръст на печалбата от 18 на сто, преди всичко заради разширяването на онлайн бизнеса си.

Шведите са затруднени от отписвания, тъй като някои складове на компанията са задръстени от непродадена стока от зимния сезон. „Бизнесът във Великобритания, Скандинавия и Източна Европа, както и на някои обещаващи пазари, бе много добър“, обяснява главният изпълнителен директор Карл-Йохан Першон, цитиран в прессъобщението.

В САЩ, Китай, Холандия и Швеция обаче продажбите са се развили по-слабо.

Въпреки че изпитва трудности на развити пазари, H&M продължава да разширява бизнеса си на развиващи се пазари и да залага повече на електронна търговия – бизнес, който Першон определя като „много печеливш“.

През изминалото тримесечие H&M отваря онлайн магазини в Турция, Тайван, Хонконг, Макао, Сингапур и Малайзия. Сега онлайн магазини има на 41 пазара.

Същевременно групата навлиза с физически магазини и в Казахстан и Колумбия, като дебюти ще има и в Исландия, Виетнам и Грузия.

Tърговията на дребно с модни стоки преминава през период на сериозна трансформация поради увеличената дигитализация. Поведението и очакванията на клиентите се променят все по-бързо, като все по-голям дял от продажбите се извършват онлайн, отчитат от компанията. Според нея тази промяна предоставя големи възможности за H&M.

„Ние сме в силна позиция, с добре познати световни марки, подходящи както за физически магазини, така и за онлайн продажби, финансово силни сме и можем да инвестираме с необходимото темпо“, пише в отчета.

Компанията обяви ново разширяване с нови физически магазини с фокус върху растящите пазари – планира се около 500 нови магазина да бъдат отворени през годината. Същевременно групата продължава с оптимизирането и развитието на портфолиото на магазините, което включва реконструкции, преместване и допълнително пространство за магазини.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:25 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още