Модната група H&M заяви в петък, че големите преоценки са ограничили оборота за третото тримесечие с 5%, но отбеляза, че есенните намаления са започнали добре, съобщава Ройтерс.
Вторият по големина търговец на дрехи на дребно след собственика на Zara Inditex отчете нетни продажби за 51,2 млрд. крони (6,4 млрд. долара). Анализаторите в анкета на Ройтерс очакваха продажби за 51,6 млрд. крони.
Растежът в местна валута е 4%, което е малко под прогнозата.
„Продажбите през тримесечието бяха засегнати от значително по-големите летни разпродажби тази година, отколкото през същото тримесечие миналата година – както от гледна точка на броя артикули, така и на средната отстъпка на продукт – което забави ръста на приходите“, обясниха от компанията.
Положителното според тях е, че агресивните летни разпродажби са довели до по-добра позиция откъм инвентара преди четвъртото тримесечие и че есенните разпродажби са започнали добре.
Акциите на H&M поскъпнаха с 1,2% сутринта, като от началото на годината досега те отчитат спад от 15%.
Шведският търговец на дребно стартира няколко независими и предимно по-луксозни брандове през последните години, за да разшири клиентската си база, изправяйки се срещу все по-ожесточената конкуренция в основния си бюджетен сегмент. Веригата H&M обаче все още формира по-голямата част от продажбите.
H&M се опитва и да подобри позициите си спрямо чисто онлайн играчите, като Asos и Zalando, на пазар, който се трансформира по-бързо от очакванията на H&M.
Анализаторът от Societe Generale Ан Кричлоу коментира, че структурните предизвикателства, най-вече бързата онлайн промяна в младежката мода, натежават върху сравнимите продажби и оперативния марж на H&M.
“Сравнимите продажби на H&M страдат заради неоптимални онлайн предложения: в повечето страни онлайн [търговията] все още не е добре интегрирана с магазините, а безплатна доставка и безплатно връщане все още не се предлагат“, казва Кричлоу, която дава рейтинг „sell” на акциите на H&M.
“Маржовете на печалбата преди лихвите и данъците също са ударени заради липсата на стимулиращи ефекти върху сравнимите продажби. Виждаме как онлайн инвестициите и разочароващите сравними [продажби] ще ударят маржа на печалбата преди лихвите и данъците за известен период“, казва тя.
H&M ще публикува пълния си доклад за периода юни-август на 28 септември.


Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
Удареният от Украйна кораб KAIROS е заседнал край Ахтопол
Сиярто: Въпреки отричанията, в Украйна се извършва принудителна военна служба
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска