fallback

Ferrero поглъща американския сладкарски бизнес на Nestle за 2,8 млрд. долара

Италианската компания става третият по големина производител на сладкарски изделия в САЩ – пазар, оценен на 8 млрд. долара

10:17 | 17.01.18 г.
Автор - снимка
Създател

Швейцарският концерн Nestle най-сетне намери купувач на обявения отдавна за продажба свой американски сладкарски бизнес. Компанията продава бизнеса си на производителя на известния лешников крем за мазане Nutella – Ferrero, за 2,8 млрд. долара, обяви базираният до Женева производител.

Сделката трябва да бъде завършена до края на първото тримесечие. Nestle обаче продължава да държи на своя международен сладкарски бизнес и ще го доразвива, особено марката KitKat, пояснява концернът.

През 2016 г. швейцарската компания генерира в сладкарския си бизнес в САЩ приходи в размер на около 900 млн. франка, което представлява около 3 на сто от общите приходи на Nestle в САЩ. Американският сладкарски бизнес е най-големият в света, като според bis World се оценява на 8 млрд. долара. 

За новия изпълнителен директор на  Nestle Марк Шнайдер сделката е важна стъпка за отдалечаване от шоколада, а с трансакцията Ferrero става третият по големина производител на сладкарски изделия в САЩ след конкурентите Mars и Hershey, коментира DPA. Според вътрешни източници и Hershey е бил сред кандидатите за подразделението.

След сделката италианският концерн ще придобие добре известни на американските потребители марки, като Butterfinger, Baby Ruth, Crunch, Nerds и Runts .

Новият директор на Nestle Шнайдер подложи сладкарското подразделение на проверка през миналата година и обяви, че компанията ще го продаде. Мениджърът, който преди беше директор на германската компания Fresenius, възнамерява да ускори ръста на Nestle, да я освободи от бизнеса с малък марж и залага на многообещаващия бизнес със здравословни продукти.

Според медийни публикации Nestle е фаворит за придобиването на бизнеса на продукти за здравето без рецепти на базирания в Дармщад германски концерн Merck.

Италианската компания, която освен Nutella произвежда и шоколадите Kinder и бонбоните Ferrero-Rocher, е поела по пътя на придобиванията. Основаната през 1946 г. в Италия семейна компания купи само преди няколко месеца американския производител на нешоколадови сладкарски изделия Ferrara. Ferrero уточни, че новият му актив е третата по големина в САЩ компания от този бранш, популярна с желираните бонбони Brach's за Хелоуин и Black Forest Organic.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:28 | 12.09.22 г.
fallback