Швейцарският концерн Nestle най-сетне намери купувач на обявения отдавна за продажба свой американски сладкарски бизнес. Компанията продава бизнеса си на производителя на известния лешников крем за мазане Nutella – Ferrero, за 2,8 млрд. долара, обяви базираният до Женева производител.
Сделката трябва да бъде завършена до края на първото тримесечие. Nestle обаче продължава да държи на своя международен сладкарски бизнес и ще го доразвива, особено марката KitKat, пояснява концернът.
През 2016 г. швейцарската компания генерира в сладкарския си бизнес в САЩ приходи в размер на около 900 млн. франка, което представлява около 3 на сто от общите приходи на Nestle в САЩ. Американският сладкарски бизнес е най-големият в света, като според bis World се оценява на 8 млрд. долара.
За новия изпълнителен директор на Nestle Марк Шнайдер сделката е важна стъпка за отдалечаване от шоколада, а с трансакцията Ferrero става третият по големина производител на сладкарски изделия в САЩ след конкурентите Mars и Hershey, коментира DPA. Според вътрешни източници и Hershey е бил сред кандидатите за подразделението.
След сделката италианският концерн ще придобие добре известни на американските потребители марки, като Butterfinger, Baby Ruth, Crunch, Nerds и Runts .
Новият директор на Nestle Шнайдер подложи сладкарското подразделение на проверка през миналата година и обяви, че компанията ще го продаде. Мениджърът, който преди беше директор на германската компания Fresenius, възнамерява да ускори ръста на Nestle, да я освободи от бизнеса с малък марж и залага на многообещаващия бизнес със здравословни продукти.
Според медийни публикации Nestle е фаворит за придобиването на бизнеса на продукти за здравето без рецепти на базирания в Дармщад германски концерн Merck.
Италианската компания, която освен Nutella произвежда и шоколадите Kinder и бонбоните Ferrero-Rocher, е поела по пътя на придобиванията. Основаната през 1946 г. в Италия семейна компания купи само преди няколко месеца американския производител на нешоколадови сладкарски изделия Ferrara. Ferrero уточни, че новият му актив е третата по големина в САЩ компания от този бранш, популярна с желираните бонбони Brach's за Хелоуин и Black Forest Organic.


Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни