fallback

Продажбите на Mondelez на нови пазари подкрепиха финансовите й резултати

Приходите в Северна Америка обаче са спаднали с 1,3% до 1,63 млрд. долара

10:25 | 02.05.18 г.

Производителят на шоколадови изделия Mondelez International е продал повече бисквити Oreo и шоколад Cadbury на нововъзникващи пазари през последното тримесечие, което показва нарастващия апетит за сладки изделия по целия свят, пише The Wall Street Journal.

Продажбите на Mondelez са се повишили с 5,5% до 6,77 млрд. долара, надхвърляйки очакванията. Акциите поскъпнаха с 1,6% до 39,63 долара.

"Продължаваме да наблюдаваме окуражителните тенденции към растеж, особено на нововъзникващи пазари", каза главният изпълнителен директор Дирк Ван де Пут. Mondelez генерира около 38% от продажбите си на нововъзникващи пазари като Бразилия и Индия.

Ван де Пут прекара последните месеци в заводите на Mondelez по целия свят, изучавайки бизнеса на конгломерата в чужбина. Той каза, че иска да надгради усилията на своя предшественик Ирина Розенфелд за повишаване на рентабилността, която изостава спрямо конкурентите на Mondelez.

От отчета се вижда, че Mondelez е плащал повече за някои суровини през тримесечието, но компанията очаква някои разходи, като например за какао, да паднат по-късно през годината.

Приходите в Северна Америка са спаднали с 1,3% до 1,63 млрд. долара, което основно се дължи на по-слабите продажби на дъвки. Mondelez притежава марките Trident, Stride и Dentyne.

В същото време бизнесът в САЩ показва признаци на подобрение, тъй като потребителското доверие се повишава. През последното тримесечие маржът на оперативната печалба, която възлиза на 1,224 млрд. долара, е нараснал с 5,2 процентни пункта до 18,1%. Печалбата на акция се е увеличила с 51% до 62 цента за последното тримесечие.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:29 | 13.09.22 г.
fallback