fallback

Сладоледът подслади резултатите на Unilever

Компанията за потребителски стоки расте силно, и то органично

18:45 | 22.10.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Подхранваното от Covid-19 търсене на хигиенни продукти и “храни за душата” (сладоледи, шоколади, сладкиши, силно търсени по време на блокиранията, б.ред.) помагат на Unilever и други гиганти в сектора на потребителските продукти да се оттласнат от годините на бавен растеж.


Производителят на сладоледите Ben & Jerry’s и сапуните Lifebuoy отчита органичен ръст от 4,4% в основните продажби за третото тримесечие, повече от два пъти по-висок ръст от консенсусната прогноза на анализаторите, предава Bloomberg. Така приходите, като се премахнат валутните ефекти, както и тези от придобиванията и продажбите, са нараснали до 12,9 млрд. евро, както обяви базираната в Ротердам компания в четвъртък.

За производителите на потребителски стоки акцентът е върху органичното развитие, защото то е по-значимо в сравненията с конкуренцията. Ако се вземат предвид еднократните и валутните ефекти обаче, Unilever регистрира спад в приходите с 2,4% през месеците от юли до септември. Това се дължи главно на негативните валутни ефекти, които натежават върху тенденцията със 7,7%. Групата не предостави никаква информация за печалбата.

Силното представяне отразява резултатите и на други производители на храни и почистващи продукти. Така например по-рано тази седмица Procter & Gamble Co. повиши прогнозата си за приходите, а производителят на Lysol Reckitt Benckiser Group Plc заяви, че приходите до 2020 г. ще се увеличат най-силно от поне десетилетие. Nestle SA отчита силни продажби и на храната за домашни любимци Purina.

Unilever, производител на марки като Knorr, Dove или Magnum, продължава да наблюдава промени в поведението на клиентите при покупките им в рамките на причинената от коронавируса криза. Увеличават се продажбите на перилни и почистващи препарати, като особено силно се търсят продукти за хигиена на ръцете. Увеличава се и търсенето на храна, която може да се консумира у дома. 

Въпреки че пандемията и блокиранията доведоха до най-тежкия икономически спад и силно удариха компании в редица индустрии, вариращи от авиобранша до ресторантите, заповедите за карантина, блокирания и работа от вкъщи съживиха търсенето на стоки, които са излезли от модата.

През последното десетилетие компании като Unilever, Reckitt Benckiser и Nestle се затрудняваха, докато купувачите преминаха към нишови марки храни, като същевременно предпочитаха почистващи препарати от т. нар. частни марки или по-евтини предложения. Пандемията обаче промени това, тъй като потребителите складират храни и чистят усилено домовете си.

Основните продажби на продуктите за почистване на кожата на Unilever са се увеличили с почти 20%. Растежът е подкрепен от навлизането на Dove в антибактериалния сегмент и разширяването на Lifebuoy в нови формати.

„Инвестираме сериозно в маркетинга на нашите марки и в иновациите, съобразени с променящата се среда, докато потребителите се приучават да живеят с Covid“, заяви главният изпълнителен директор Алън Джоуп по време на разговора с анализаторите.

Lifebuoy сега е една от над десет марки в компанията с приходи над 1 милиард евро (1,2 милиарда долара), след като Unilever го представи на повече пазари като Великобритания, където рекламира продукта в станции за дезинфектантни за ръце в супермаркетите на Tesco Plc. 

Купувачите се запасяват и с продукти за унищожаване на микроби, тъй като компанията намали цените в подразделението си за домашни грижи. Unilever започна да продава белината Domestos в Китай и нов препарат за пране Omo в Латинска Америка.

Преди да се случи пандемията, Unilever и Nestle започнаха да обновят портфолиото си, като швейцарската компания се освободи от американския си сладкарски бизнес, докато собственикът на Marmite продаде бизнеса си с дистрибуция. Unilever прави и преглед на голяма част от своя бизнес за чай, тъй като търсенето се забавя.

Компанията започна да консолидира седалището си в Обединеното кралство, като сложи край на тромавата англо-нидерландска структура, която усложни важните сделки по сливания и придобивания. Unilever не предвижда веднага значителни сделки, твърди Джоуп.

Растежът в поделението за храни и освежителни напитки на Unilever е сдържан заради затварянето на ресторанти, но бизнесът е бил подсилен и от консумацията на сладолед и други пакетирани стоки у дома.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:02 | 13.09.22 г.
fallback