IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Manolo Blahnik спечели 22-годишна битка за търговската си марка в Китай

Китай има система за регистриране на търговски марки на принципа "който пръв подаде молба", заради което много чуждестранни компании са уязвими от "пирати"

14:42 | 19.07.22 г.
<p>
	<em>Снимка: Manolo Blahnik Facebook Page</em></p>

Снимка: Manolo Blahnik Facebook Page

Британският дизайнер на обувки Manolo Blahnik спечели правото да използва името си в Китай за пръв път, слагайки край на скъпа 22-годишна правна битка, съобщава Financial Times.

В емблематично решение Върховният съд на Китай отмени търговска марка, включваща името на Manolo Blahnik, която е собственост на китайския бизнесмен Фан Юджоу.

Решението ще позволи на Blahnik – която започва бизнеса си в Лондон през 1971 г. и нашумя в началото на 21-и век заради сериала „Сексът и градът“ на HBO – да продава бранда си на най-бързо разрастващия се луксозен пазар в света за пръв път.

„Това бе огромна дупка в нашето съществуване“, казва Кристина Бланик, главен изпълнителен директор на Manolo Blahnik и племенница на основателя, за изданието. „Когато получихме обаждането, проляха се искрени сълзи“.

Китай има система за регистриране на търговски марки на принципа „който пръв подаде молба“, заради което много чуждестранни компании са уязвими от „пирати“, които се опитват да продават търговски марки, когато тези бизнеси навлязат в Китай. Дори малки стартъп британски дизайнери откриват, че имената им вече са регистрирани в Китай, посочва адвокат, запознат с подобни дела.

Кражбата на интелектуална собственост е дългогодишен източник на напрежение между Китай и търговските му партньори, най-вече САЩ.

Жалбите на Manolo Blahnik бяха отхвърляни на няколко пъти преди това, защото компанията не можеше да докаже, че е имала репутация в Китай преди 2000 г. и защото Фан Юджоу изглежда активно използваше марката за бранд обувки, в който има акции, казват правни експерти.

Бланик казва, че плановете на компанията за китайския пазар са все още в ранен етап, но се надява да започне продажби директно в Китай до втората половина на следващата година. „Няма да навлезем с ракета в Китай, а внимателно ще пристъпим“, добавя тя.

Решението вероятно ще се отрази положително на други чуждестранни брандове, които водят спорове в същата насока.

„Това може да бъде важен случай не само за други луксозни марки, но и за брандове като японския търговец на дребно Muji, който също води 20-годишна битка за търговските марки“, казва Риеко Мичишита, ветеран адвокат по китайската интелектуална собственост в правната кантора Bird & Bird.

Решението ще позволи на Blahnik и търговските ѝ партньори да продават в Китай, без да се страхуват от правно отмъщение и да се борят с фалшиви стоки, продавани и изнасяни от страната, казва той.

Производителят обаче ще срещне трудна конкуренция от брандове като Louis Vuitton.

Manolo Blahnik отчете продажби за 42,3 млн. долара през 2020 г. - последно подадените финансови отчети – което е със 7% по-малко на годишна база заради пандемията.

Макар че компанията не е продавала директно в Китай, тя привлича китайските потребители на луксозни стоки в Токио, Хонконг, Сингапур, Тайпей и Сеул.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:53 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още