За Олимпийските игри в Лондон McDonald's ще действа мащабно. Представянето на гиганта в индустрията за бързо хранене ще счупи нови рекорди. В лондонския квартал Статфорд концернът ще изгради най-големия в световен мащаб клон, пише Wall Street Journal.
С обща площ от 3000 квадратни метра двуетажната сграда ще е голяма колкото половин футболен терен, на който едновременно могат да се подслонят 1500 гости. Общо 1,75 млн. хапвания иска да продаде McDonald's по време на състезанията в Лондон – с половин милион повече отколкото по време на игрите в Пекин.
За американския концерн колосалната планина с хамбургери ще е добър бизнес, но за организаторите на игрите представлява проблем. Те трябва да представят на света съвсем различна картина, игрите трябва да се характеризират не с мазни бургери, а със здравословна храна.
Преди две години организационният комитет LOCOG публикува в този дух доклада „Food Vision", който се възприема като един еко памфлет за балансирано, регионално и морално коректно доставяне на храна за десетте милиона зрители и персонал. За първи път в историята на Олимпийските игри документът направи храната централна тема. „Вкусно, по-здравословно и по-екологично", беше мотото, което организаторите лепнаха на себе си и на своите партньори от хранително-вкусовата промишленост.
Сега обаче се появява пропаст между това пожелание и действителността, пише Wall Street Journal. „Факт: имаме топ спонсори, които просто не разбират смисъла на тези думи и със сигурност не ги прилагат в своите бизнес отношения" казва Джени Джоунс, член на Зелените в Лондонскската асамблея (Надзорен управленски орган в Голям Лондон) и кандидат-кмет на града за изборите, които ще се състоят на 3-и май.
Фирмените интереси не съответстват на високите цели
Спонсорите на Олимпийските игри в Лондон от хранително-вкусовата промишленост са McDonald's, Coca-Cola и Cadbury – верига за бързо хранене, производител на газирани безалкохолни напитки и производител на сладкиши. Тъкмо те трябва да приложат амбициозните планове за такова снабдяване с храна и напитки, което да е добро както за човешкото тяло, така и за природата. „За съжаление точно тези компании имат интереси, които не съответстват на високите цели“, казва Джоунс. „Ужасно е да сервираме junk food на такова събитие – храна, изобилстваща от мазнини и захар.“
Защитници на потребителите се опасяват от заблуда на консуматорите. „С масивно спонсорство на спортното събитие компании като McDonald's и Coca-Cola се опитват да наложат мнението, че техните продукти се вписват в здравния и атлетичен начин на живот, казва Андреас Винклер, говорител на потребителската организация Foodwatch. „В действителност в офертите им влиза абсолютно нездравословна храна."
За особено спорнo Винклер приема намерението спонсорските заставки да бъдат засилено насочени към деца и младежи: така например по повод на игрите McDonald's ще стартира в Лондон кампанията си „Champions of Play", която ще трябва със специални пропуски за игрите и специални „Happy Meals" да привлече децата в един от над 33 000 обекта по целия свят. Coca-Cola пък иска да достигне до 100 000 младежи чрез събитието си Streetgames във Великобритания, което ще се състои в навечерието на Олимпиадата.
Отговорните фактори отричат критиката: „Coca-Cola използва от дълго време насам силата на своята марка, за да подтикне хората към повече движение“, заявява Ема Капон, говорител на компанията по въпросите, свързани с Олимпиадата. И заместник-директорът по маркетинг за Великобритания Ник Хиндъл обръща внимание на програмата за насърчаване на млади спортисти. „Това е основата на олимпийския ни ангажимент".


Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Затварят основни улици заради мача Спартак - Левски днес във Варна
Хороскоп за 8 декември 2025
Скъпотия! Храните у нас продължават да поскъпват стремглаво преди еврото
7 декември е обявен за Международен ден на гражданската авиация
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат
Облачно, но без валежи в планините: подходящи условия за зимен туризъм
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино
Китайски изтребители насочиха радар за управление на огъня към японски самолети
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?
преди 13 години целта е една да е ДОХОДОНОСНО отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години "верига за бързо хранене, производител на газирани безалкохолни напитки и производител на сладкиши"Няма никаква вероятност да е здравословно или екологично. отговор Сигнализирай за неуместен коментар